[Epitesz-barkacs] borostyán futtatása keriteshalora vagy masra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 26., K, 17:13:56 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akár a vadszőlő, akár a borostyán ferde felületet is tud borítani?
> (mert borostyánt földön elterülni is láttam)

Tud. Pl a vadszőlő felfut a tetőre is, a szélére is, meg kissé a széle alá
is, behatol a házba is, ha van hol, felfut fára, és az egész fa úgy néz
ki, mintha vadszőlőfa lenne.

> mondjuk a faltól 3m-re felfuttatva 2,5 m magasra egy vázra  és onnan
> ferdén a ház tetejéig (a tető, felső koszorú elbírná)

Meg lehet csinálni, és szerintem fel is futna a tetőre is.

> nagy árnyékos fa hiányában  lehetne egy kis árnyékos rész az udvar
> egyik részében

Létrehozható ilyen, bármilyen alakra fel fog futni. A lényeg, hogy ahova
felfut, ott érje napfény.

Annyira agresszíven veszi birtokba a területet, hogy képes rá, hogy
bármilyen alakzatok vannak az udvaron, lerakott téglakupac másfél méter
magasan, vasak, hordó, fa, sitdomb...úgy birtokba veszi, hogy képes
egyöntetű felületet létrehozni.

Persze ahol gyakran járnak, füvet nyírnak, vagy a fű is ott van, ott nem
nyer. Mintha a fű agresszívebben tartaná a területet. Talán ez lenne a
nyitja annak, hogy hogyan kéne parlagfű nélküli területekhez jutni. A neve
is mutatja: nem szabadna olyan területeket hagyni, amiket megbolygattak.
Erdőben a tisztáson nem a parlagfű a nyerő.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a növények is harcolnak egymással a
területért. Biztos van, aki ezt vágja, én csak pár dolgot tapasztaltam.