[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 27., Sze, 18:50:30 CEST

vajk fekete wrote:
> Az egesz mogott harom kulonbozo valami tunik lenni:
>
> 1. valami alibibol megjelenik egy ilyen majd mi csak azokat tamogatjuk
> akik ovjak a
> foldgolyobist dolog. uzletileg szerintem total egal lenne nekik ha akar
> cekasszal futok
> a geo tarifarol, de ok megis minimum cop-ot varnak el.

Persze, ez az országnak számít egészében, az áramszolgáltatónak kevésbé.
Ők valszleg központi pénzhez fognak jutni, valamivel kompenzálják őket.

> 2. uzletileg/muszakilag fontos nekik, hogy tervezheto, elorejelezheto
> legyen a
> fogyasztas. ha -13 foknal te begyujtasz a cserepkalyhaba, es egy gramm
> aramot nem
> fogyaszt a hoszivattyud mert ott mar nem mukodik/neked nem rentabilis,
> akkor az
> elorejelezhetoseg durvan serul. az persze erdekes kerdes, hogy errol
> hogyan tudnak
> meggyozodni.

Szerintem ezt ma is megteszik sokan gázfűtés mellett is, meg fogják tenni
így is. Pontosan nem prognosztizálható semmi. Az más kérdés, hogy ha
valaki beruház egy ilyenre, igen kicsi az esély rá (akár kényelemből),
hogy kertiszemét vagy egyéb elégetésén túl tartósabban nekilátna a drága
ketyerét kiváltani pl úgy, hogy bevásáről egy teheratuónyi szenet-fát...
De aki megteszi, az se hiszem, hogy büntethető, és lesznek olyan kevesen,
hogy az áramszolgáltató vagy az erőművek nem is veszik észre. De ha tutira
nem lenne elegendő nagy hidegben, akkor tömegesen térnének át ilyenkor
valami másra. Legrosszabb esetben pedig a szintén nem tervezhető direkt
villanyfűtésre, amit viszont a hálózat nem bírna.

> mondjuk korrektebb lenne ezeket a szempontokat hulye feltetelrendszer
> helyett a
> tarifacsomagban elintezni. mondjuk komoly alapdijjal kivedeni hogy
> megerje neked
> villany helyett massal futeni nagyhidegben, vagy akar fix blokkokra
> elore szerzodni

Elég nagy melóval elérték, hogy kimásszunk végre az alapdíjasdi alól.
Miért kéne ezt visszahozni? Szerintem sokan elállnának az egésztől, ha
alapdíjassá tennék, valamint jelentősen csökkenne az az ösztönzés, hogy
valaki hőszigeteljen, takarékoskodjon. Minek, amikor maga az energiadíj
bakfity? Az utólagos takarékossági műveletek megtérülési ideje kitolódna a
világ végére.

Kíváncsi lennék, ki menne bele.