[Epitesz-barkacs] UV feny vizben?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Május. 29., P, 13:46:54 CEST

Szervusz HJózsi!

> venni. :-) (Főleg, ha valaki tud angolul, meglepne, ha nem találna infót a
> víz UV elnyelő képességéről.
valóban, az alábbi szavakra második találat nyerő
water light absorption
http://www.lsbu.ac.uk/water/vibrat.html

> A víz nem tudom, mit tud, de most felhős idő van kint, afelett meg hétágról
> süt a nap, és átjön kb 6000k-s csúccsal a fény, de a hő rohadtul nem jön át.
> :-) És szerintem az UV sem lényeges. Maga az átjött fény ugyan jó arra, hogy

No meg a cseppecskék felületéről is össze-vissza verődik, ami fokozza
az elnyelődést. De a fenti linken látható ábrán is látszik, hogy
közeli UV-t sokkal jobban átereszti, mint a közeli infrát. Azt
megintcsak jobban, mint a távolit - ezért lehet nem túl vastag
felhőnél is leégni, míg a hő már nem jön át.

szia: Balázs