[Epitesz-barkacs] optocsatolo+óra?

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Május. 29., P, 15:04:38 CEST

amikor elkezdik uldozni a COP-ot, akkor a 6 fok egybuol brutalis deltaT-nek szamit, a fazisvaltozas utani tovabbmeleges energiatartalma egyaltalan nem elhanyagolhato, stb.

 ugye az elmeleti elerheto COP az T2/(T2-T1). Ha a bejovo viz az 12fokosan jon es 8 fokosan megy, a futesbe meg 40 fok az eloremeno, 30 fok a visszatero, akkor az elmeleti elerheto COP az 9.8 nyilvan a gyakorlat ez alatt van.

ha a hocserelon bejon egy 4 fokos deltaT, tehat 4 fokos forrasponton kell tartani a gazt, hogy a 8 fokos viz elforralja, akkor mar a 40-et es a 4-et kell a kepletbe tenni, es 8.7-re csokkent az elmeleti maximum. szoval nehany fokon nagyon sok mulik.

pl egy kolmolyan igenyesen megcsinalt es atgondolt cuccban olyan trukkok vannak, hogy dobbenet. hogy az elparologtatoba pl magnesszeleppel adagolja a folyadekot, a benabb az homersekletek es nyomasok alapjan, a durva az mondjuk nezi a folyadekszintet az elparologtatoban. vagy pl 12 fokos vized jon be, 8 fok a forraspont, igy 8 fokos az elmeno viz, de az ellenaramu elparologtato miatt 12 fokos a kijovo gaz, ezt a futesi visszatero vizzel tovabb melegitjuk, mert igy no a nyomasa, konnyebb a kompresszor dolga, a kompresszorbol kijovo jol felmelegedett gazt meg a 12 fokos bejovo vizzel lehutjuk kicsit, mert lecsapodni attol ugysem fog, viszont ezt a hot jol leadja a 12 fokos viznek (ami igy 12.5 fokosan megy az elparba), meg ezzel is segitunk a kompresszornak.

es ez meg mindig toredek.

vajk