[Epitesz-barkacs] munkaasztal vilagitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 1., V, 07:54:03 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> csak a közelünkben  a GE (Tungsram) 2600 dolgozója már repül,
> ez már megvalósultnak mondható

Nem. Ez csak azt jelenti, hogy alaposan lecsökken az izzólámpák gyártása.
Lesz egy halom féle, ami nem lesz kiirtva. Akkor sem, ha most sokan ezt
mondják, vagy rendeletben papolnak róla.

Maga a wolframgyártás se szünhet meg, mert a mindenféle ívvel működő, ún.
kisülő lámpák elektródái is wolframból vannak, ha jól tudom.

> ott csak pár százezer embert kellett behülyíteni, itt már huszonvalahány
> ország
> (azaz Európai Unió lakossága) már 492,8 millióra gyarapodott, önként és
> dalolva
> ( Sztálin 240Mill x 2, vagy Hitler 60Mill x 8,2  nem rossz arány )

Bocs, de hülyeségeket beszélsz. Az a cél, hogy ahol nem indokolt az
izzólámpa, ott ne azt használják, mert iszonyat vacak a hatásfoka.
Ugyanazt teszi, mint a magánember, amikor rájön, hogy drága a fűtés, tehát
valamit kell tenni a költségek csökkentésére, csak itt a cél kicsit
feljebb van.

Hamarosan aztán arra is rá fognak jönni szerte a világon, hogy a
takarékossági tipusú intézkedések is kevesek, teljesen át kell állni arra,
hogy a különféle szénhidrogéneket (akár energetikai célú, akár alapanyag)
CO2-ből, vízből és energiából kell előállítani, ahogy Oláh György mondja.
Nem fog eredményre vezetni, ha csak takarékoskodni próbálunk.

Nekem az lenne a meghökkentő - ha nem lenne szinte természetes -, hogy
világszerte rengeteg ilyen gyárat építettek már, meg most is építenek,
csak éppen nálunk nem.