[Epitesz-barkacs] munkaasztal vilagitasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 1., V, 08:02:50 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 12Voltos átalakítás létezik, az autós égők nem lesznek kitiltva
> és
> egy 12V21W indexlámpa lead annyit, mint 230V40Wattos a budiban :-)

Valóban, de úgy látom, hogy inkább berakják a népek az kompakt lámpát.
Pl itt az egyik hűtőbe én is beraktam, miután másvalahova megvettem, de
sehogy se fért be. Ha már megvan... Ráadásul az a baromi vékony szálú
wolframos elég könnyen adta meg magát. Most világosabb van a hűtőben, ha
kinyitom az ajtót. :)

> a 600Wattos olajradiátor helyett bekapcsolni 2db 300W halogén fényárégőt
> és a téli depressziós sötétség is meggyógyul :-)

A pénztárca meg lepusztul. Kevesen fogják szerintem ezt a módit használni.
Simán világításra, amikor csak az emberi szem az érzékelő, tökéletesen
megfelelnek a kompaktok, és egyre jobbak lesznek bizonyára. A hőmérsékleti
sugárzókat csak spéci helyekre célszerű rakni.

> Gyógyítás a nap erejével. Fényterápia.Télen fokozottan megnő
> fényigényünk, hiszen a
> fény megőrzi egészségünket és elűzi a ... Több orvosi egyetemen - többek
> között a
> Münsteri Egyetemi Klinikán ...

Igen, valóban. Ezt viszont nem kell hőmérsékleti sugárzóval megoldani.
Valamint észre lehet venni, hogy télen is sokat süt a nap. Én akkor vettem
észre, amikor máfek lettem. Előtte a gyárba szinte még sötétben bemegy,
már sötétben kijön... tök depi érzés. Azóta meg előfordul, hogy ugyan
munka, menni kell valahova, de mehetek a téli napsütötte tájon...

> Orvosok azonban nemrégiben rájöttek arra, hogy a betegség tünetei
> jelentős mértékben
> csökkenthetők, ha fénynyel "becsapják" az agyat. Számos beteg most
> különféle erős fény?
> lámpák társaságában tölti napjainak egy részét, amelyek segítségével az
> aggyal el lehet
> hitetni, hogy nem is tél van, hanem valamelyik más évszak.

Ehhez viszont nem kell hőmérsékleti sugárzó. Annál fontosabb, hogy ez a
fény hol van, milyen az elrendezés. Pl egy vallatólámpa is bő fényt juttat
a szembe, de nem valami felemelő élmény. :-)

Pl egy ívlámpával meg lehet csinálni, hogy lassan nőjön a fény, mintha
napkelte lenne. Pl egy függöny mögött elhelyezett lámpa... de biztos sok
más trükk is van. Színek választása, elrendezés, fényforrások száma,
helye.