[Epitesz-barkacs] Habszivacs masszivabbá tétele

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 3., K, 21:08:14 CET

Horváth Zsolt wrote:

> panel lakásban szeretnék éjszakánként az ablakokra
> habszivacs ( Hungarocell, vagy ilyesmi ) lapokat tenni
> , hogy legalább éjszakára ne legyen akkor a hőveszteség.

Valami huzatot kéne neki csinálni.

> mozgatástól. Valahogyan masszívabbá kellene tenni. Plusz
> valahogy össze kellene ragasztani őket, mert az ablakaim
> ugye nem 50 x100 cm-esek, hanem inkáb 63 x 120 (? vagy mennyi )
> méretűek.

És milyen vastagok? Léteznek nagyobb táblák is. Nekem pl 1x3 méteresek
vannak, igaz, jó régiek.

>   Első körben lakkozásra gondoltam. Kérdés, érdemes-e?

Valszleg feloldja az oldószere, bár biztos van másmilyen is. Az is biztos,
hogy a fény meg roncsolja az anyagát, szóval sehogyse jó. Valamint, ha
belül illeszted az ablakra, megeshet, hogy mögé jut a szoba levegője,
alaposan elázik az ablak alja. Hacsaknem tömítve sikerül felrakni. Ha
kívülről tudod feltenni és rögzíteni, hogy a szél ne vigye le, akkor ilyen
probléma nem lesz persze.

Már én is gondoltam arra, hogy hungarocellből hasonló célra spalettaszerű
ablakokat kéne elkövetni. Persze alkalmas burkolat... akár úgy is meg
lehetne csinálni, hogy spalettának nézzen ki.