[Epitesz-barkacs] kémény tisztítónyílás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 6., P, 19:54:32 CET

Pataki István wrote:

> Én persze a tantörténetet csak azért írtam meg, hogy ez az egész
> kéményseprősdi egy valóságos probléma alkalmatlan eszközzel történő
> megoldási kísérlete. A valóságos probléma az, hogy legtöbbször emberi
> hanyagságból vagy butaságból minden fűtési szezonban sokan meghalnak
> CO mérgezésben. Ezért kellene betartani bizonyos ésszerű szabályokat.
> Csak a szabályok esetenként nem ésszerűek, a betartatásukra tartott
> "szakemberek" meg csupán kaszálni akarnak.

Nagyon úgy tűnik, hogy így van.
Én abban látom a megoldást, hogy valami módon fel kéne gyorsítani a zárt
rendszerű gázkészülékek elterjedését. Ezzel duplán lenne a dolog méregfoga
kihúzva, ugyanis nem csak a CO probléma oldódik meg, hanem egyúttal a
kondenzációs kazánok által a hatásfok is jelentősen javul --> energia
megtakarítás.

Hátrány: ha a zárt rendszerű kazánok táplevegő- és égéstermék elvezető
rendszere a kazán része, akkor ha ez jelentősen elterjedne, baromi sok
kéményseprő kerülne utcára. Onnantól segélyből tudna csak berugni, aki
odáig kaszálásból tette.