[Epitesz-barkacs] kémény tisztítónyílás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 7., Szo, 08:27:22 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ~~~~~~~~~~~~~
> pl. a kiszáradt tuja törzsét a vegyestüzelésű kazánban nem
> tudtam eltüzelni (az akácfa hamuvá vált mellette, de a tuja
> megmaradt )

Na azért, ha csak simán a hőlégfúvóval megkínálnám, tutira elszenesedne! A
kísérletet meg nem tudnád megismételni, a papír (képernyő) pedig egy
baromi erős anyag. Ha az akác közé egy betonvasat rax, az kilágyul,
felizzik. Ha üveget, az elolvad. Ha tuját, az pedig megmarad, na neeee!

>  Erwin Thoma magyar nyelven elsőnek megjelent ezen könyve a
> mesterségesen
> előállított faanyagvédelmi vegyületek felhasználásának
> feleslegességére mutat be különböző példákat.
> Ilyen a 400 évig használatban lévő fakémény, mely mégsem égett el, a

Lehet úgy is tüzelni egy kályhában, hogy a pvc cső is alkamas legyen
kéménynek. Pl ha egy gázkazánba a hőcserélő után benyúl az ember szabad
kézzel, nem fogja nagyon forrónak találni, ha az előremenő víz hőfoka is
kicsi, a láng se nagy.

Ha egy jó cserépkályha utáni kéményről van szó, ott is megeshet, hogy már
nem túl forró a kijövő füstgáz. Na de ha egy vacak vaskályhába van úgy
bedurrantva, hogy a kéményen is láng jön ki...

Nem csoda, hogy annyi nagy tűz volt régen.

Mindegy, milyen fa, a fa az csak fa, tehát szerves anyag, ami nem tud
izzani, és elég alacsony a gyulladáspontja. Ha csurom vizes, frissen
kivágott..., akkor ideig-óráig ellenállhat tömegében a tűznek is, a
felülete akkor is meg fog pörkölődni. Vannak tarlótüzek, amiket a
vastagabb törzsű fák különösebb károsodás nélkül kibírnak. A mackós
erdőtüzeket viszont, amik Ausztráliában meg az amcsiknál szoktak lenni,
még az erdő mellé épült házak se bírják ki. Ezek "tarra" égnek.