[Epitesz-barkacs] 2 motoros hutoszekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 15., V, 20:26:04 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> titokban abban reménykedek, hogy valamilyen módon a hosszútávú
> áramzabálást is szummázni próbálnám automatikusan kapcsolgató
> gépenként(de több forgómorgót nem szereznék be)

Akkor lehet, hogy ott kéne matatni, ahol bemegy a hálózati zsinór, és
megtalálni, ahol kétfelé mászik vmelyik pontja. Oda aztán bekötni mégegy
hálózati zsinórt rendesen, kanóc, villásdugó, ahogy kell. Na hogy ez hol
megy kétfelé, azt nem tudom, de a fogyasztásmérődet csak így fogod tudni
használni úgy, hogy közben a másik géprész is működhessen.

> 6 évvel ezelőtti betegségem előtt még komolyabban álmodoztam
> egy 48csatornás PC-s adatrögzítőről, ami percenként körbeszkennelte
> volna a portokat, hogy éppen ki vagy bekapcsolódtak-e gépek
>
> ma már ezt távolinak tűnnek,

Végülis csak attól függ, hogy ezekben a programozósdikban mennyire vagy
otthon, meg a szükséges elektronikákban. Ha mástól veszed meg, a gatyád
rámegy. Akkor már inkább venni kell vmilyen kis fogyasztásmérőket, és
leolvasgatni... megvan tizen-huszonezerből.

Különben is, ha már központi számítógép, akkor az nem csak fogyasztást
monitorozna, hanem rengeteg mindent meg tudna csinálni. Vannak már erre
szakosodott cégek, legalábbis külföldön biztos. Magam a tv-ben láttam
ilyen intelligens házat. Nna az aztán annyi mindent csinált, hogy fel se
tudnám sorolni. Gondolom az ingatlanod árával felérő pénzért meg is
csinálnák. :-)

> most esetleg a hűtőgépmotorról krokodilcsipesszel vennék le delejt,
> és azt próbálnám több napra szummázni

És ennek van értelme?
Amit én csinálnék, ha már muszáj lenne: csak 1 napos mérést csinálnék úgy,
hogy azalatt az egyik hűtőrész ki lenne teljesen kapcsolva, esetleg előre
feltekerve maxra (hogy jó hideg legyen benne), és nem nyitogatva. Ezután a
másikat mérni normál használat mellett. Ha letelt a nap, mindent
visszaállítani, és néhány nap múlva, amikor már beállt az újabb
állandósult állapot, megismételni a másik egységgel.

Sőt, ha bent nagyjából egyforma hőmérséklet van, nem is biztos, hogy kell
a 24 órás mérés.