[Epitesz-barkacs] kompakt vs led

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Nov. 25., Sze, 10:59:07 CET

Szervusz Vajk!

> 1. az elko amit beteszel, mennyire lesz elko 10 ev mulva?

Tökmindegy, egy alkatrészt tudok cserélni. Különben simán lehet, az
erősítőm elkói is mind jók, pedig 14 éves. Sőt, vannak sokkal öregebb
jó elkóim is.

> 2. az a 20-30% veszteseg erosen kozeliti a netto hatasfokot a kompakthoz

Igen, de mégis tisztább, szárazabb érzés.

> 3. mondjuk 100-as izzo helyett lesz 10W led. a 100-as izzo evett 0.45A-t, a
> leded 12V-on eszik 0.8A-t. a vezeteken a veszteseg duplajara nott. raadasul
> %-osan meg szarabb a helyzet, mert x veszteseg a 100W-hoz kepest vs 2x
> veszteseg a 10W-hoz az pont 20szoros veszteseg szazalekosan.

Az izzós esethez ne mérjük szerintem a vezeték veszteségét (-: nézzük
abszolút értékben: 40m oda-vissza másfeles vezeték ellenállása fél
Ohm. Úgyis kell ohmos elem áramgeneráláshoz, az 1-2 Ohm körül lehet.
Ha tranyóval csinálom, a fél Ohm máris benne van ebben, így összesen
mondjuk 2 Ohm esetén a feszültség 5/6-od része esik a LEDekre, ami 16%
veszteség. Legyen 20, és mondhatom azt is, hogy Graetzen nincsen, mert
szinkron egyenirányító. Nem olyan rossz szerintem.

szia: Balázs