[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 30., H, 13:02:58 CET

Kellene csinálni egy grafikont, ami azt mutatja, hogy az idő
függvényében mennyi gáz szükséges (napokra visszaosztva) a
visszafűtéshez. Ha ezt egy olyan időszakban tudnám felvenni, amikor
nagyjából egyenletes a kinti hőmérséklet, és rajzolok egy másik görbét
(ami egyenes) a hőntartás napi gázszükségletéről, akkor megkapnám
(metszéspont), hogy adott időjárásnál mennyi az az időtartam, amikor már
megéri kikapcsolni a kazánt.

Lehet, hogy meg fogom csinálni, mert piszkálja a csőrömet, hogy
néphülyítés-e az intelligens termosztátok legendája?

Persze általános igazságot nehéz mondani, mert függ az épület hőtároló
képességétől (ahogy írtad), és az időjárástól, de nálunk nem a
könnyűszerkezet, és nem a tartós mínusz huszonfok a jellemző.

Múltkor valaki azt írta erre a kérdésre, hogy ha hagyom egy napig
visszahűlni pl. 23-ról 20 fokra, akkor ugye az átlaghőmérséklet kevesebb
lesz, és ezért jelent megtakarítást. Erre is kíváncsi lennék, hogy ez
ténylegesen mennyit jelent. Valószínűleg nem sokat, mert a falak és
egyéb tárgyak átlaghőmérsékletét kell figyelembe venni, nem a levegőét,
amit a termosztát kijelez. Az meg pl. 8 óra nemfűtés és 8 óra igenfűtés
alatt alig változik.

Gábor