[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 30., H, 13:32:15 CET

vajk fekete Ă­rta:
> Gabor,
>
> volt ez mar egy parszor.

Tudom, de szerintem még nincs vége!

> minden olyan szempont, ami a fentiben nincs benne, de figyelembe
> akarod venni, ennel bonyolultabb modellt kivan.

Épp az itt a lényeg, hogy nem ennyire egyszerű.

> saccra mostanaban 4m3 fogy naponta, a 3 nap alatt 12. most a jatekkal
> egyutt a 3 nap alatt 9 kellett volna fogyjon, ha a fentiek megallnak.

Épp ezért hoztam újra szóba a témát, mert szerintem egyáltalán nem így
van. A szoba levegőjének hőmérséklete abszolút tájékoztató jellegű, és
nem ez számít. A Te számaiddal szerintem valami olyasmi lenne a helyes
eredmény, hogy 3 nap alatt 12m3, 1+2 nap alatt ( 1 nem fűt, 2 visszafűt
és hőntart) pedig 11,7 m3 hasraütésre. Ugyanez az 'intelligens'
termosztáttal lenne 11.98 m3 mondjuk, ha napközben és éjjel visszavesz
pár fokot a beállítás. És nem 10-11 m3, ami a termosztát gyártók
propagandájából következne.
Az a baj, hogy ha ennyire kicsi tényleg a különbség, mint ahogy
gondolom, akkor ki sem tudom mérni, annyival többet számít a kinti
ingadozás.

Gábor

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4648 (20091130) __________

http://www.eset.hu