[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Nov. 30., H, 13:08:08 CET

Gabor,

volt ez mar egy parszor. szerintem a lenyege:

egy egyszeru modell szerint a futes a veszteseget potolja. pont annyit kell futeni, mint amennyi a veszteseg, akkor allando marad a homerseklet.

igy a sporolas pontosan annyi, amennyi ideig es amennyivel hidegebb volt a lakas.

minden olyan szempont, ami a fentiben nincs benne, de figyelembe akarod venni, ennel bonyolultabb modellt kivan.

a modell szerint, ha 2 napig nem volt futesed, tfh az elso nap 2 fok/nap, a masodikon 1fok/nap csokkent a lakas homerseklete (mert masodikra mar hidegebb volt igy kisebb a veszteseg), akkor 20 fokrol indulva 24 ora mulva 18, meg 24 ora mulva 17 fok volt. (a felfutes idejet kihagyom, pedig ott is kisebb volt a homerseklet az elejen, ami csokkentette a veszteseget) igy sporoltal 72 ora-fok-ot.

ha 0 fokban kb 8m3 a napi fogyasztasod normalisan, akkor 20 fok deltaT mellett 24 orankent 8 m3 gaz kell. ez 0.042 m3/ora-fok

a sporolasod ez alapjan 3m3 gaz.

a felfutessel egyutt ha tudod mennyi gaz fogyott a harom nap alatt, valamint hogy hasonlo idoben mennyi fogy 3 nap alatt, akkor tudod a fentit ellenorizni.

saccra mostanaban 4m3 fogy naponta, a 3 nap alatt 12. most a jatekkal egyutt a 3 nap alatt 9 kellett volna fogyjon, ha a fentiek megallnak.

vajk