[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 30., H, 14:02:48 CET

jhidvegi írta:

> Ehhez valami olyan jelet kellene produkálnod, ami a gázfogyasztást
> mutatja.
>
> Olyat könnyebb, ami a külső és a belső hőmérsékletet jelenti, innentől
> csak program kérdése, hogy mit egy hangfelvételt, felvedd a két
> hőmérsékletet, és akár grafikusan is megjelenítsed egész hétre vagy
> egy napra, vagy amilyen időszakra akarod. Ezt szerintem könnyebb
> megcsinálni.

Végeredményként egy olyan görbéhez szeretnék jutni, hogy a
fűtés-nemfűtés arányában és ezeknek az időalapjának függvényében lássam
a fogyasztáscsökkenést. A két véglet, hogy pl. másodpercenként leveszem
10 fokot a 'kell' értéket, vagy a PWM időalapját 1 évesre állítom (1 év
kikapcs, 0,2 év fűtés) eléggé nagy különbséget jelent. De a kettő között
nagyon nem lineáris az összefüggés, és pl. 10 órán belüli pár fokos
csökkentés csak tized %-ot, vagy még annyit sem jelent.

A külső/belső hőmérséklet diagram felvételéből azt fogom meglátni, hogy
mennyi a falak és a teljes tömeg tehetetlensége, és mennyi a hővesztése.
ebből hogyan fog kijönni, hogy pl. mennyi nemfűtés kell 5-10%
gázszámlacsökkentéshez, amit a prospektusok ígérnek?

Gábor

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4648 (20091130) __________

http://www.eset.hu