[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 19:17:33 CET

vajk fekete wrote:
> a kondenzaciosnak csak az kell, hogy minnel langyosabb vizzel futhessen.

Én is így gondoltam.

> a radiator holeadasa aranyos a homerseklettel, logikus, hogy a kulso
> homerseklet
> aranyaban kijon mennyi futoteljesitmeny kell, ebbol kijon mennyi a
> vizhomerseklet,
> amivel ezt le tudjak adni a radiatorok.

Stimmel.

> csak a valosag ugy alakul,  hogy 5 fokban kell a hazamnak 4kW. 4kW-t
> leadnanak a
> radiatorok 35 fokos vizzel.
> de a kazan min teljesitmenye 8kW. nembaj, majd megy 50% bekapcs
> arannyal. igenam, de
> keves a viz a rendszerben, muszaj a radiator le tudja adni a 8kW-ot,
> kulonben az 50% az
> felperces periodusidovel fog megvalosulni. ahhoz meg, hogy a 8kW-ot le
> tudjak adni a
> radiatorok, kell az 50 fokos viz.

Ebből nem az következik, hogy el van kissé rontva a kazán kiválasztása?
Persze tudom, hogy fel is kell nagynéha fűteni, de mikor? Szerintem soha,
max akkor, ha elsőre télen készül el az egész, és akkor lesz beüzemelve.
Ha őszből megy a ház bele a télbe, akkor szinte nulláról kell fölfelé
menni a teljesítménnyel ezek szerint max 8kW-ig.

Semmiképpen nem lehet valahogy megtuningolni a kazánt, ha már megvan, és
nem akarod lecserélni, hogy mégis hajlandó legyen akár 2kW-tal is menni,
ha annyi kell csak?