[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 19:20:57 CET

Acs Gabor wrote:
> Az elején még arról beszéltem, hogy ez a naptáros termosztát nem fog
> értékelhető megtakarítást hozni napon belüli variálással.
> Ezután tértem át arra, hogy ha nem ebben az irányban fejlesztem a
> termosztátomat, hanem valami PID szerűség felé, akkor fogok vele valami
> energiát megtakarítani, mert a szabályzáson belüli negatív túllendülés
> kevesebb lesz, és így alacsonyabb átlaghőmérséklettel is beéri a család.

Igen, már felfogtam, de az a véleményem, hogy ez csak azért van így, mert
nagy a hiszterézise a szerkezetnek. Ezt lehet pid nélkül orvosolni az
érzékelő rész aláfűtésével. (Sőt, úgy is működhet, ha a helye van
megváltoztatva, pl radiátor fölé van valahova szerelve félig-meddig.)

Ha nem volt érthető, amiről beszélek, akkor bocs, jobban már nem tudom
elmondani.