[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 30., H, 19:47:29 CET

A hiszterézissel meg azt csinálok, amit akarok. Most fél fok, ha akarom
beállíthatom 5 századra is, a felbontása lehetővé teszi. Csak egy adatot
kell hozzá a szoftverben módosítani, és még fűtenem sem kell a
termosztátot. De nem ez a gond. Nekem a túllengéssel van a bajom
(valószínűleg lefelé, ahogy írtam, de majd megfigyelem), így az lenne a
jó, ha lefelé menő ágban már előbb elindulna a fűtés, mint a hiszterézis
alsó kapcsolási pontja. Még az is lehet, hogy a felső pont fölött van a
kazán ideális bekapcsolási pontja, főleg nagy hidegben! Ez egy 25m2-es
szoba, kb. 6m belmagassággal a tetőgerincnél. Úgyhogy nem csoda, ha
lassan reagál. Főleg, hogy most csak 48 fok az előremenő, ennek azért
kell idő, hogy átmelegítse ezt a légteret.

Gábor