[Epitesz-barkacs] Radiator elszamolas - megszivtam

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2009. Okt. 1., Cs, 20:46:58 CEST

Halihó!

Horváth Zsolt írta:
>   Én tavaly cseréltem a legnagyobb méretűre a radiátoraimat. Lehet, hogy
> ezért vernek rám ennyi lóvét? Mondjuk az érdekes, hogy akármekkora is
> az új radiátorom, a 64 lakásból 46-an több, mint 20'000 HUF-ot kapnak
>  vissza! Nehezen tudom elképzelni, hogy a nagyobb radiátoraim miatt én
>  kétszer annyit fűtöttem el, mint az átlag.

  Namármost, ilyen nincs. A fűtésköltség megosztása arról szól, hogy a mért
értékek alapján korrigálják a távfűtő cég által eddig kiszámlázott összeget.
Azaz a lépcsőházban az elszámolások összege nulla kell legyen.
  Másrészt kérdés, hogy a fűtésméréssel együtt felszereltek-e termosztatikus
szelepet is? A hőmennyiség mérése csak ezzel együtt ér valamit, mivel az
egyszerű mérő annyit mér, hogy a radiátor hőfoka mennyivel tér el a referencia
26 vagy 28 foktól. Nagyobb radiátor esetén a beállított hőfokot hamarabb eléri
a szoba, így a radiátor hőfoka kisebb kell legyen, mint a kisebb radiátoré,
hiszen beáll egy egyensúlyi pont.
  Ha le tudod fényképezni vagy ilyesmi, akkor csatolhatnád a megosztás
számolását, hogy lássunk is valami konkrétat (esetleg egy pénzt kapó
szomszédét is)... :)
  --
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor