[Epitesz-barkacs] UV-C es uveg?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 7., Sze, 13:15:54 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Inkább tudatlansági eltérés.

Tekintve, hogy a trikón kívüli karom jól lebarnult, nem biztos, hogy csak
ennyiről van szó. A napfény teljesítményének a zöme nem az infrában jön,
hanem a láthatóban. Tehát az melegít.

És gondolod, hogy az elmúlt pár évtized alatt jelentősen nőtt az UV?
Szerintem csak most már rá vannak kattanva az emberek. Valamint egyre
nagyobb néprétegek engedhetnek meg maguknak mittudomén nyaralást, ami sok
ember számára a napon döglést, napozást jelent. Ez egy divatbeli kérdés
is. Emiatt, meg az orvostudományok fejlődése miatt ma már korábban fedezik
fel az emiatti súlyos bőrbetegségeket. Szóval összetett a hatás.

Ha ennyi idő alatt nőne meg a nap sugárzása annyira, hogy veszélyessé
nyilvánítható, akkor könnyen extrapolálhatunk, hogy 200...500 év múlva már
csak a föld alatt lehetne létezni. Na ebben nem hiszek. Ami nem jelenti
persze, hogy nosza rajta, napoztassuk a csecsemőket. Azért valamennyi
fényre szükségük van (D vitamin).