[Epitesz-barkacs] UV-C es uveg?

Horvath Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2009. Okt. 7., Sze, 13:36:04 CEST

       Sziasztok!

    Csak egy gondolat ehhez.

jhidvegi írta:
> És gondolod, hogy az elmúlt pár évtized alatt jelentősen nőtt az UV?
> Szerintem csak most már rá vannak kattanva az emberek. Valamint egyre
> nagyobb néprétegek engedhetnek meg maguknak mittudomén nyaralást, ami
> sok ember számára a napon döglést, napozást jelent. Ez egy divatbeli
> kérdés is. Emiatt, meg az orvostudományok fejlődése miatt ma már
> korábban fedezik fel az emiatti súlyos bőrbetegségeket. Szóval
> összetett a hatás.

       Nyáron sokszor emlegették a hírekben a magas/extra magas UV
sugárzást. Ti nem láttátok?
Többször mondták el ugyan azt: az UV  sugárzás az utóbbi években azért
magasabb mondjuk
10 évvel ezelőtthöz képest, mert az utóbbi években szigorúbbak a
környezetvédelmi előírások,
ezeket egyre inkább be is tartják/tartatják, ezért tisztább a levegő,
amin könnyebben hatol át
az UV és több éri el a földfelszínt.
    Szóval nem a sugárzás intenzitása változott, hanem a levegő minősége
javult, ebből adódik
a magasabb UV sugárzási érték.

       Üdv.: Horváth Zsolt