[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 16., P, 12:29:09 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Nem igazán. Indul a fűtés ősszel, amikor meleg még minden, ezt kell csak
megtartani tavaszig! :-)

Szerintem neked is jó nagy tömegek vannak ott, csak nem mindenütt.

Ez lehet. Azt viszont el tudom képzelni, hogy Vajk nem mérte meg igazán.
Ugyanis az ő falai se fémből vannak, szóval nem az egész fal szobahőfokú,
csak a belső része. Ha netán viszonylag jobb téglából volna, akkor a fal
átlaghőmérséklete lehet akár 1-3 fokkal kisebb is, mint a szobahőfok.
Ezért lehet, hogy ha kikapcsolja a fűtést, a fal beáll teljes tömegében az
átlaghőmérsék alá is akár, ilyen lesz a belső felülete is. Mindemellett
nem megy kifelé számottevően kevesebb hő.

Az ytongnál erőteljesebb lehet a hatás, azt sokkal jobban lehet
hőfokszabályozni.

Itt tehát nincs szó róla, hogy energetikailag bárki lehúzná a kis
időállandójú kérókat, sőt, azoknál sokkal könnyebb takarékoskodni. Viszont
pl a tiszta könnyűszerkezeteseknél, amilyeneket pl Kanadában is használnak
kiváló hőszigeteléssel, télen-nyáron állandóan jónak kell lennie a
hűtő-fűtő ketyeréknek, mert ha baj van, gyorsan megfagynak vagy megfőnek
(némi túlzással)

Pl a számításban a 200MJ/K helyett beírva, hogy 10MJ/K, az jön ki
időállandóra, hogy 70ezer sec.
Vagyis 20 fok különbségnél az 1 fok csökkenéshez kb 1 óra tartozik. Szóval
itt sem az van azért, hogy órákon belül minden deres lesz télen. :) Főleg,
hogy azért vannak födémek... persze nem tudom, hogy a kanadai vagy pl
újzélandi módiban mi a szokás, lehet, hogy az is fából van.