[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Okt. 19., H, 14:17:43 CEST

biztos nem mindegy neki. plane ha azt veszem, hogy gyujtas elott szelloztet, stb.

a) 24kW-al futunk 8 orankent 2 orat.
b) 24kW-al futunk huszpercenkent 5 percet
c) 12kW-al futunk 8 orankent 4 orat
d) 8kW-al futunk 8 orankent  orat.

en a D-re gyurok. olyan kicsire venni a teljesitmenyt, hogy minnel tobbet menjen a kazanom. mert a kondenzacios kazan hatasfoka annal jobb, minnel kisebb teljesitmenyen megy.

raadasul ha kicsi a teljesitmeny, akkor a radiatoroknak is kicsit kell leadniuk, azt kisebb feluleti homerseklettel kepesek, igy kisebb eloremeno homerseklet eleg, ami a kazan hatasfokanak megintcsak jo.

ossze is er a dolog, mert en az eloremeno homersekletet tudom eloirni. eloirom 45 fokra. ezen a homersekleten a holeadoim kb 10kW-ot kepesek leadni, ennyivel lehulve er vissza a viz a kazanba, es az magatol be is all a 10kW-ra. az eloremeno levivesenek ket korlatja van: 1. azon a homersekleten a holeadok kepesek legyene a kazan minimum teljesitmenyet leadni, a kazan mehessen folyamatosan (kulonben kikapcsolgat hogy ne lepje tul az eloirt eloremenot) 2. azon a homersekleten 100% bekapcsolasi arannyal szinten lehessen tartani a lakast.

latszik, hogy ezzel a modszerrel vezerelve pl keptelen temposan felhuzni a haz homersekletet, pl nyivahagyott ablak vagy hetvegi elutazas-termosztat letekeres utanni felfuteskor. (kicsit azert reagal ra, mert a hideg lakasban tobb a holeadas azonos homersekletu vizbol, igy hidegebben er vissza a kazanba. normal esetben a 45 fokos vizhez kell 10kW, ha a hideg lakasbol hidegebb vi zmegy vissza, akkor kell 14kW is. de igazan futhetne ilyenkor 24kW-al, csakhogy az nem megy csak 80 fokos vizzel. )

aztan hogy a kozel 100% kitoltest 8 orankent 2 ora szunettel, vagy 20 percenkent 5 perc szunettel tartja, az nekem mar szinte tokmindegy.

vajk