[Epitesz-barkacs] beretta gazkazan kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 15:27:08 CEST

vajk fekete wrote:

> teszel ra egy szobatermosztatot, es kesz. nem kell szorakozni vele
> semmit. padlofutes
> sem kell. beallitod a termosztatot 18 fokra, es kesz. 17 foknal
> elinditja a kazant, az
> fut mint a meszes, es amikor 19 fokra futotte a lakast, akkor
> abbahagyja. utanna orak
> alatt a lakas 17-re hul, es minden elolrol.

Ez az elég nehezen elviselhető kategória. Ha nekem kellene csinálnom,
olyat választanék, aminek nem 2, hanem csak max 1, de inkább csak 0,5 fok
a teljes hiszterézise.

Vannak azok az ősrégi féges hőfokszabályozók, folyadéknyomáson alapulnak,
és kontaktot adnak. Azokban van egy, a folyadéknyomásos membránt fűtő
ellenállás. Ennek a megválasztásával akár nullára is lehet csökkenteni az
elvi hiszterézist.

Ez alatt azt kell érteni, hogy ha egy ilyen hőfokszabályozó egy iszonyatos
tömeg hőmérsékletét érzékeli, akkor is lesz ki-bekapcsolgatás, ha annak az
iszonyatos tömegnek nem változik a hőmérséklete.

A túlfűtés mértéke persze pontatlanságot okoz. A kitöltési tényező fog
függeni a hőfoktól, tehát kvázi arányos szabályozót játszik.

De van egy olyan érték, amikor még van valami hangyányi hiszterézis,
valami ilyesmi van gyárilag belerakva. A szoba hőfoka ekkor meglehetősen
állandó.