[Epitesz-barkacs] szilvalekvár

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 1., K, 17:20:42 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ez tiszta izobar gondolkodás (-: a nyomás ugyanis fazékban is addig

Márpedig a sütőben tutira állandó a nyomás! Semmi nincs, ami miatt meg
tudna nőni akár hangyányit is. Ha netán mégis tömítene, és a sütőajtót
kéne mondjuk negyed kilós (2,5N) erővel megnyitni, ahhoz valami iszonyú
kicsi nyomás kell. Van vagy 35*15 centi a felső fele, tehát kb 0,5
millibar nyomásnövekedés már elég hozzá. Amikor egy újszülött tüsszent, a
nyomás nagyságrendekkel lehet nagyobb a tüdejében. :-) (Láttam az unokámat
tüsszenteni az inkubátorban, fene gondolta, hogy egy ennyire picike
emberke is képes ilyesmire. :-) )