[Epitesz-barkacs] allvanycsavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 3., Cs, 16:31:22 CEST

vajk fekete wrote:
> a szellozes kerdesben egyetertunk.
>
> viszont a valyog a nedvesseget nem buntetlenul eszi meg meg adja vissza.
> pl mozog tole.
> minnel jobban igenybeveszed ilyen temaban, annal tobbet mozog.

Na de az igénybevétel alatt azt kell érteni, hogy mennyit változik benne a
páratartalom. Nos, a kívülről lezártban sokkal kevésbé, mint a kívülről
szellőzöttben. Ugyanis ami kívülről szellőzik, az megkapja a téli bitang
hideg és száraz levegőt, meg a nyári, baromi magas abszolút páratartalmú
kánikulait is. Ez kintről veszi be, meg adja le a legtöbb nedvességet,
sokkal többet, mint a bent elszeparált társa, amelyik megfelel annak, amit
írtam: egy tömb a ház közepén elég állandó hőmérséklet és páratartalom
mellett. Ég és föld. Az utóbbi kurva jól érezheti magát.

Pl nem akar mozogni, minek is tenné? Amúgy is, van adatod rá, hogy milyen
nedvesség esetén mennyit mozog? Pl nő a magassága meg a fal vizszintes
hossza? Mennyire? A hungarocell nem olyan baromi merev ám? Nem kell, de ha
kellene, könnyen meg tudnám mérni a rugalmassági modulusát is. Ha megfogok
egy táblát, itt éppen asszem 2,5 vagy 3 méteresek vannak, a nem túl nagy
súlya ellenére rendesen lekonyul. Meglepne, ha a vályogfal síkirányú
mérete akkorát változna, hogy ezt ne tudná a szokványos rögzítési módokkal
a hungarocell rugalmasan felvenni.