[Epitesz-barkacs] akkupack kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 9., Sze, 14:19:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazán akkor is elég lenne a kiszűrés, amikor érezhetően zuhan
> a terhelhetőség (pl. egy autóakksi 1 nap töltés után egy motorindítás
> után
> már azonnal kifullad  )

Akkus fúrónál, ha ezt észreveszed, és nem hagyod abba azonnal a melót,
valszleg a kimerült cellát át fogod polarizálni, ezzel a kapacitását meg
az élettartamát a töredékére csökkenteni. Én fülre szoktam tesztelni. Ha
fel van töltve, van valamilyen magasságú hangja üresben felpörgetve. Ha
már lejjebb van merülve, ez is lejjebb jön.
Az a baj, hogy a nyomoronc NiCd aksiknak van ún. memória effektusuk.
Szóval sehogyse jó.

> mintha cellazárlat nevet adtak volna ilyennek

A cellazárlat az más. Az akkor van, ha akár töltés közben is az adott
cellán nulla a fesz, áram alatt is. NiCd-knél is megesik, amit egy erős
áramimpulzussal lehet kilőni, de biztos, hogy nem lesz valami jó az ilyen
cella. Lehet, hogy zárlatosnak kell hagyni inkább. :-)

> a régi, cellánkénti mérésre is alkalmas bitumennel kiöntött savas
> akkukat
> (emlékeim szerint) úgy mérték, hogy cellánként terhelték egy (elég nagy)
> megfelelő terheléssel, és a haldokló cellán  nagyon hamar esett a fesz.

Az más, akkus fúrónál ez a módi nagyon macerás. Szét kell hozzá szedni az
aksit.