[Epitesz-barkacs] 3x1 vs 3x1,5

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Sze. 19., Szo, 18:36:56 CEST

Zsolt wrote:

> ezt én nem értem vagy akkor engem átvertek és mást adtak el.
>
> nekem a 1.5 érvéghüvelybe nem simán de bele megy a 2.5 vezeték.
> ha rányomok a fogóval akkor egy kicsit némelyik hüvely megreped.

Na jó, nem simán belemegy, az már nem ugyanaz. Ha megméred tolómérővel
vagy valahogy az egyes érvéghüvelyek belső átmérőjét, látni fogod, hogy kb
másfélszeres keresztmetszet jön ki, mint annak a huzalnak a
keresztmetszete, mint amire szánták.

Na most, ha az elemi szálak nem pontosan egymás mellett és fölött vannak,
hogy gyökkettes kitöltési tényező jöjjön ki, hanem ennél rendezettebbek (a
sorok közti huplikba beesik a következő sor elemi szála, vagy másképp: pl
egy hatszöget képzelünk el úgy, hogy belül is van egy szál, ekkor a
kitöltési tényező felmegy több, mint 90%-ra (pi/(2*gyök3). Ha ezzel
számolsz, ki is jön, hogy tényleg bele lehet erőltetni a 2,5-öst a
másfelesbe, de lehet, hogy kell hozzá kis csalás is. Olyan csalás, hogy az
nem 2,5-ös, csak 2,3-as.
Én pl találkoztam olyan 240-es kábellel, amit alig bírtam beletuszkolni a
sarujába, meg olyannal is, ami szinte átesett volna rajta. Nekiesve az
elemi szálas módszerrel (mikrométer), ki is jön az átverés.