[Epitesz-barkacs] 230Volt +...% és -...% ?

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Sze. 19., Szo, 22:13:29 CEST

Hali!

Csak mint érdekesség, egyszer láttam, hogy az ikervári vizierőműben hogyan
szinkronizálták rá a generátort a hálózatra:

A generátor és a hálózat közé be volt kötve egy izzólámpa. A kezelő
eleekzdte a generátor sebességét szabályozni, és egy idő után frekiben közel
került a hálózathoz. Ekkor a lámpa már szemmel látahatóan sötétült
világosodott, addól függően, hogy éppen milyen fázisban volt a két fesz
különbség. Végül a lámpa egy sötét pillanatában rákapcsolta a generátort a
hálózatra, és innen a generátor már magától rászinkonizálódott. (hogy a
szinkronból kiesésnél mit csinálnak, azt nem tudom).
Gondolom az őskorban mindenhol így csinálták.

Persze, ez egy kicsi erőmű volt, valószínűleg egy összekötésnél mindenképpen
Paks győz.

Szabolcs