[Epitesz-barkacs] Kludi csap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 10., Szo, 15:40:09 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Azért van hátulütője is. A négy csap közül egyben már cserélnem kellett
> mindkét alkatrészt, mert elkoptak.

Mármint a kerámiák? Akkor már még tovább fejlesztettek, és kispórolták a
drága anyagot olcsóbbra. :-)
Ezek régebbiek 10 évnél, és már nagyon ramatyul néznek ki, főleg a régebbi,
mert a híg sósav leszedte a vízkő alatti krómszerű réteget is, szóval
tényleg már dzsuva, de a két, egymáson csúszó kerámia az sértetlen. Miután
lepucoltam, a felületük is fényes volt.

> A csap csöpögött, nem javított rajta semmilyen trükk.

Trükk nem is kell, csak alapos megismerése, hogy hogyan is működik. Elsőre
pl kifelejtettem belőle egy tömítést. :-) Ha minden a helyén van, egy jó
nagy anyaszerűség meghúzásának a mértéke fontos. Ha túl kicsit van meghúzva,
akkor csöpög, ha meg túl erősen, szorul.

Én bekentem szilikonzsírral minden felületet. Aztán lehet, hogy ezzel
csesztem el, de talán nem. Szerintem a kivált vízkő nem tud a kerámia
alkatrészek egymáson csúszó felületei közé rakódni.