[Epitesz-barkacs] xp ratelepites

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Ápr. 10., Szo, 20:10:29 CEST

----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja"
<epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Saturday, April 10, 2010 3:54 PM
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] xp ratelepites

[...]
Máris egy ide tartozó kérdés: lehet-e olyat játszani, hogy van a
gépben 2
egyforma winyó, és mindig mindkettőre ugyanazok a dolgok kerülnek fel,
tehát
ugyanaz az oprendszer, beállítások, ugyanazok a progik, és még a
fájlok,
amik a munkák során keletkeznek, vagy a levelek, vagy bármi anyag, ami
nem
alkalmazás, az is legalább naponta egyszer átkerülne a másikra. És még
az is
meg lenne oldva, hogy ha az egyik elszáll, akkor egy másik, nem pont
ugyanolyan, de hasonló méretűre egyszerűen át lehetne húzni az egész
hóbelevancot max 1-2 óra alatt, vagy ahogy ez műszakilag lehetséges.
----- Idézet vége -----

Sziasztok!

'98-cal lehetett. Azt használtam ki, hogy ha már fel volt installálva
a '98, akkor csak rá kellett másolni a menteni kívánt win, progr.files
könyvtárakat, meg ami még fontos. Ezeket a mentéseket kézzel
csináltam, ha munkáról volt szó, akkor akár negyedóránként is, a wint
csak amolyan "gondolomformán", pl nagyobb átalakítások előtt, de
csináltam rendszeresen zippelt, dátumozott mentéseket is. Alapból
mindig az egyik rendszer indult, ha gond volt, biosból indítottam a a
másikat másik winchesterről. Ez megvéd(het) az aktuális rendszeren
elvétett fölülírásoktól is, ellentétben a raiddel!

Az XP ezt nem engedi meg, de egy gépen futhat több példány abból is.
Viszont az XP-n van rendszervisszaállítás, ami meglepően jól működik.
Persze a gyalutól az sem véd meg. Azért egy kellemetlenséget hadd
jelezzek: a csak egy példányban installálható, fizetős programok új
licenszet kér(het)nek az új, a második installációhoz. Hiába nem
futhat egyszerre a két példány.

Én több dologgal segítem magam.

Egyrészt van egy "Install" nevű könyvtáram, ha valamit installálok,
(vagy helyből futtatok, mert pl. régi 16bites progi, vagy éppen
portable), azt innét installálom vagy futtatom, ha uninstallálom,
akkor meg kitörlöm a könyvtárból is. És minden program mellett, ha
kell hozzá, ott van a regisztrációs kulcsa is. Van természetesen másik
könyvtárban (Winchesteren) "Softvare" könyvtáram, ahol mindezekhez
tartozó bővebb információkat tárolom (honlapokat, kapcsolódó
honlapokat, képernyő képeket, stb.)

Másrészt csináltam egy "History.txt" fájlt, amibe MINDEN lépést
leírtam, amikor először (no nem először, hanem csak évek múlva vettem
rá magam) installáltam oprendszert a gépre. Először természetesen
kézzel írtam, aztán amikor már ment egy texteditor, akkor azzal a
gépbe. Ezt úgy írtam, ahogyan manapság pl. egy hp nyomtató
installációs gájdja működik, hogy a kicsomagolástól az utolsó
gombnyomásig minden benne van. Szigorúan leírtam a hardver
installácókat, sorrendben, ahogyan csináltam, ha valami nem működött,
akkor akár előlről kezdtem az egészet. Nagy meló, de megéri, mert én
már egy-két hónap múlva sem emlékszem arra az ezernyi lépésre, amivel
az asztalt, a hálózatot, a brózert, a levelezőt, a felhasználókat,
stb. beállítottam. És ki is kell nyomtatni (lett vagy 15 oldal), mert
ha nagyon betojik, legalább ezzel ne szívasson az új hardver. Sajnos
egy idő után nem vezettem tovább az újabb és újabb felhasználói
programokhoz, ezért van, hogy néha egy tc is megszívat valamelyik
"mélyebb" beállításával, mert újra ki kell találnom. Ja, ez utóbbi pl.
azt is tudja, hogy az ftp beállításokat akkor is át tudom menteni, ha
már elfelejtettem a jelszót :(. OE detto.

Józsi, az asztalnál talán van valahol olyan bűvszó, hogy "mindig
látszik", ha van már neted, akkor lehet guglizni. Hasonló van a
gyorsindító pultra is, a'sszem az alapból nem látszik, be kell
kapcsolni, keress rá.

A kikapcsolási módokat tényleg több helyen lehet állítani, de nem
hiszem, hogy a bios csak attól átállt volna, hogy újrahúztad az xp-t.
A hibernálás az sp2-től vagy az sp3-tól van beépítve a profba, de a
home-ba lehet, hogy alapból benne sincsen. Talán kell hozzá valamilyen
KBxxxxxx javítás, a registryben néhány kulcs megléte, erre is keress a
gugliban. De a hibernálás nálam is csak úgy jelentkezik, ha a
start/kikapcsolás megjelent képénél lenyomom a shift gombot, és akkor
átvált a "Készenlét" ikon "Hibernálás"-ra, és akkor rá lehet
kattintani.

Hogy a kikapcsolás gomb (rövid?) megnyomására mi történjen, azt meg az
asztal egy üres helyére kattintva:
jobbklikk/Tulajdonságok/Képernyőkímélő/Energiaellátás/Speciális fülön
tudod kiválasztani. De mindennek feltétele, hogy a "Speciális" fül
előtt a "Hibernálás" fülön engedélyezd a funkciót!

És hogy megnyugtassalak, elmesélem 3 nappal ezelőtti esetemet.

Öcsém kapott ajándékba egy régi gépet, ami évek óta szépen működött az
előző tulajnál, ennek ellenére az első bekapcsoláskor kijött a füst a
tápból, és emiatt tovább nem működött. A hiba valószínűsíthetően attól
következett be, hogy a talán évekig mozdítatlanul működő gép tápjában
a szállítástól a lerakódott mocsok elmozdult és valamit ettől
megpusztult.

Ekkor néztem rá a tavaly nyáron portalanított saját gépenre, és a
rácsokon keresztül szörnyű porosodást láttam. Nosza, legyen TMK (gy.k.
Tervszerű Megelőző Karbantartás), szétszedtem, minden koszos részt
ecsettel, porszívóval szépen kitakarítottam, összeraktam és
bekapcsoltam.

Szóval bekapcsoltam, ventillátorok mennek, a fények a vinyóra
vonatkozóan szokottan villognak, de a monitoron nincsen kép.
Észreveszem, előtte éppen a bedöglött gépet élesztettem másik tápról,
ezért a monitor bemenete át volt kapcsolva. Visszakapcsolom, a vinyó
sárga lámpája szorgalmasan villódzik, a net is sárgán világít, a
monitor azonban továbbra sem kap jelet.

Talán megjegyezte, hogy nem látott monitort a bútolásnál?
Kikapcs-bekapcs, újra semmi.

Kivettem a videokártyát (nincsen alaplapi) bekapcsolom anélkül, és
akkor tűnik fel, hogy nem sipákol! És áll a processzor ventillátor!
Végigsuhant agyamon a gondolat, hogy alaplap+processzor+mi minden,
miközben a válság hozzám is keményen begyűrűzött, pillanatok alatt
csurom vizes lett az ingem. És a tudat, hogy szétszedés előtt
működött! Talán ez az első tanulság?

Először újra kikapcs, (szigorúan az elosztónál, véletlenül se
kerüljenk bele kóbor elektronok) videokártya vissza, bekapcs, és
tényleg: ennek egyet mindenképpen sippantani kéne, amikor a bios odáig
ér. De nem sippant. Processzor vetillátor fölpörög, majd megáll. Pedig
nagyon körültekintően vettem le, óvatosan portalanítottam a lapátokat
meg a hűtőbordát is, ami már nagyon be volt lepve porcicákkal, de a
bordát nem szereltem le, ugyanis valakinek kölcsönadtam a
szilikonzsírt.

Óvatosan megbontom a házat, nem szakadt-e le a buzzerről a drót
takarítás közben, de látszólag rendben van.

Vissza a kályhához, winchestereket lehúzom, memóriákat kiveszem,
bekapcsolom, és: elkezd sipákolni! Ötöt, vagy hetet, vagy mitudomén,
de muzsika füleimnek, hátha mégsem olyan rossz a helyzet.

Újra nekilátok, porecset, porszívó, memória vissza, kábelek vissza,
bekapcs.

És nem sippant, nem működik! Kellett nekem hozzányúlni?

Kikapcs. Leülök, nyugtatom magam, újra végiggondolom elejétől, mit
csináltam, hogy csináltam, mi lehet az oka?

És bevillan! Mit NEM csináltam!? Az alaplap szélén egy kis PCI kártya
nem is volt poros egyáltalán, hiszen alig van felülete, ezt nem húztam
ki egész idő alatt!

Megfogtam, kihúztam. Biztos ami ziher, porecset, porszívó. Vizuális
ellenőrzés, videokártya, memóriák helyükön, kábelek helyükön.

Bekapcs.

Rövid sippantás, monitoron a bios bejelentkező képernyő, aztán az XP
töltődik szépen. Kiabál, hogy nem talál egy hardvert! Hát persze, nem
dugtam vissza a kis kártyát. Megvárom a teljes betöltődést,
Start/kikapcs, elosztó kikapcs, kártya vissza, bekapcsolás.

Minden rendben, rendszer föláll, inget váltok.

Nem is tudom, mennyi idő telt el, talán egy óra, még $°°Łß˛`˙´$
listatársnak sem kívánom.
Igazán nem!

Ja, a processzor ventillátor? Amikor ősz után hidegebbre váltott az
idő, gondoltam, megpróbálom, a biosban bekapcsoltam egy
energiatakarékos módot, hogy csak akkor hűljön a processzor, ha
tényleg meleg. És tényleg.

Üdv
pi

Mi is ez? Építész lista! Elnézést kérek mindenkitől!