[Epitesz-barkacs] xp ratelepites

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Ápr. 10., Szo, 23:06:16 CEST

Dienes József wrote:

> Elvileg benne van, gyakorlatilag én még sosem találkoztam olyannal,
> hogy az XP megtalálta volna a gyártó driverét, ha hagytuk, hogy keresse.
> Aztán hogy ez az XP hibája-e, vagy a hardverkészítők nem vették elég
> komolyan, azt nem tudom. De az tény, hogy a Vista sőt a Win7 már
> sokkal jobban működik ebből a szempontból (is).

Szóval lehet, hogy a win7 egy hozzám hasonló fazon által is feltelepíthető
egy nem gagyi vasra anélkül, hogy tudnia kéne a szükséges drájverekről?

> Nem írtad meg az alaplapod _pontos_ típusát.

Persze, hogy nem, azt se tudom, honnan lehetne megtudni. Anno a számlán
nincs kizárva, hogy rajta volt, de az rég nincs nálam.

> Az előző levelemben írtam,
> hogy hogyan tudod kinyerni a gépből egy kis portable exe segítségével.

Az elkerülte a figyelmemet, vagy nem értettem meg. Na visszanézem.

> Vagy innen letöltöd a "SIW Standalone (English-Only)"-t:
> http://www.gtopala.com/siw-download.html

Ezt még megpróbálom, mert akkor van esélyem, hogy nem kell senkihez
ellambadáznom, ha segitetek.

> (Vagy ha megvannnak az alaplap eredeti CD-i, akkor lehet, hogy
> ez az egész nem is kell...)

Nem, azok nincsenek meg, csinálták nekem a gépet, és semmit nem kaptam
hozzá.

> Igen, a Norton Ghost is jó, meg az Acronis Trueimage is. Fizetősek!

A ghost megvan nekem valahonnan, meg egyszer felrakta valaki a linkjét a
hirens cédének, az megvan a mentésre való winyón. Csak még sosem csináltam
vele semmit. (Bevallom, én még egy cd-re sem írtam soha semmit. :-) )

> Ha soha nem kell mentést kisebb partícióra visszatölteni (csak az
> eredetivel azonos méretűre vagy nagyobbra), akkor én ezt preferálom:
> http://www.drivesnapshot.de/en/    (de ez sem ingyenes)
> A letölthető próbaverzióval csak 1-2 hónapig lehet mentést csinálni
> (visszatöltést bármeddig), de a valaki által itt már emlegetett HIRENS
> CD-n ebből is van lopott verzió. (Nem drága amúgy.)
> És tud differenciális mentést is!

A fizetős dolgokkal sosem az a bajom, hogy drága, hanem hogy ha mittudomén
német vagy amerikai, akkor technikailag nem tudom kifizetni. Ez a téma majd
amúgy is később jöhet elő nálam. Most az xp prof telepítése lenne a
megoldandó.

Ha megvannak a drájverek, azokat előre töltsem le, és valamire másoljam át,
vagy majd akkor is jó lesz, amikor már fapadosan fenn van az xp?

> Ha elég combos a géped, a virtualizáció is megoldás lehet...
> Lehet, ez lenne a legegyszerűbb, és -olcsóbb. (Csak kezdek pilledni...)

Á, most nem akarok variálni olyasmit, amihez már végképp nem értek.