[Epitesz-barkacs] ennek mai megfeleloje?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Aug. 15., V, 11:41:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> [...]
> egy 150x150-es doboz, és itt  az oszlopi 6-os (tömör 1 szálas)
> aluminiumot  az
>
> óráig menő 4-es (1 szálas, tömör) rézdróttal itt " tákolták " össze
> egy sodrással.
> és a szolgáltató ezt a sz at rt  abban az időben le is plombálta
>
> mi 85-ben vettük ezt a házat a "meglévő ilyen tákoltvillanyos
> állapotokkal"
>
> no, ide kell  2db olyan alkatrész, ami a 6-os alut és a 4-es rezet
> is rugós ( és szeretném ha rugós + csavaros) módon. sodrás nélküli
> módon össze tudja csatlakoztatni, és ez a csatlakozás akkor még 30

Nos, akkor egy mai normál, kalapsínre pattintható sorkapocs tökéletesen meg fog
felelni erre. Rugó nincs benne, de korrektül fog szorítani, és nincs réz-alu
kapcsolat, mert a sorkapocs alkatrészei galvanizálva vannak.

Amúgy nem így szokták csinálni, hanem úgy, hogy bejön a kanóc az oszlopról, és
egyenesen megy az óráig. Ha nem, akkor a levegőben van még összekötve, onnan
megy egyenesen az óráig. Ha később várható bővítés, akkor az óra előtt
felszerelnek egy külön dobozt, azt is leplombálják, és ebben elhelyezik a
megfelelő méretű késes biztit, ami tartalmazza a megfelelő vezetékfogadó
szorítókat, de ez csak 3f esetén szokás.
Az órába való bekötésnél a vezetéket darabonként 2 csavar szorítja már meg, és
ez is galvanizált, tehát belemehet az alu. Itt nincs lehetőség egy pontba 2
kanócot berakni.

Ha van a tetőtartó alatt doboz, az nem azért kell, hogy ott toldás legyen, hanem
azért, hogy a behúzást könnyítse. Ha itt kötés van, akkor szerintem ki kellene a
kanócot cserélni fentről az óráig. Nem nagy költség amúgy.

> aztán falbontáskor a rezes szakaszon a véső megtalálta a delejt, és a
> 6-os aluvezeték oszlopról jövő delej zárlati áramának megfelelő
> szikrázással elszakadt. Életveszély elhárítás megtörtént, szóltunk,
> hogy plombálni kellene, köszönték a hibabejelentést, de továbbra is
> úgy maradt

Ez egy olyan állapot, hogy mindenképpen érdemes arra jogosult villanyreszelővel
megcsináltatni, mert ez egy célzott ellenőrzésnél akár áramlopási kísérletnek is
minősülhet.

Nálam egyszer, amikor az óra még a régi helyén volt, történt egy olyan, hogy a
mérő vagy valamelyik guman tábla felrögzítő csavarja belement a lejövő kanóc
egyik fázisába. Szóval a csavaron ott volt a méretlen fázis, csak ezt senki nem
vette észre. Apróra megvizsgálták a csavart meg a környezetét az egésznek, hogy
történt-e rácsatlakozás, direkt esett-e meg a dolog, vagy véletlen. Végül látva,
hogy az egész egy merő pókháló, a csavar meg a többivel egyformán rozsdás,
megállapították, hogy véletlen.

A te esetedben nem lennének ilyen elnézőek, mert még össze is lett kötve, és
hozzáférhető is maradt. Az, hogy telefonon beszóltál, nem bizonyítható. Én nem
aludnék túl nyugodtan emiatt mindaddig, amíg végleg és vissza nem nézhetően az
egész el nincs tüntetve, meg nincs szabályosan csináltatva.

> megint  hegesztenem kell itthon, szóval az  Al-Cu tákolt tetőtartói

Ez lényegtelen, ha kell, addig kölcsönözz valami kis invertert, ami nem vesz fel
nagy áramot.

> fog válni, de új kábel és új óradobozcsere, stb nincs beütemezve,

Pedig sokkal olcsóbb lenne, mint egy bármilyen szervezeti változás (új seprő jól
seper) hatására megjelenő kommandó utáni gigászi áramszámla kifizetése. Én még
hangyányi politikát is behoznék annyiban, hogy tudtommal az összes
energiaszolgáltatás díját megpróbálják befagyasztani, ami miatt a szolgáltatók
nekifognak menteni a menthetőt. Pl hatékonyabban felderíteni az áramlopásokat,
szabálytalanságokat, és beszedni az elkapható delikvensektől a beszedhetőt. Még
időben vagy (nyár, uborkaszezon), szerintem azonnal lépj, akár kölcsönből is.