[Epitesz-barkacs] Hivatalos iratok

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Aug. 26., Cs, 12:49:09 CEST

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2010.08.26. 10:36:25 +2h-kor írta:

> Sziasztok!
>
> Csak megerősíteni tudom, nekem egy birtokháborítási üggyel
> kapcsolatban kapott jegyzői válaszban szerepel ennek a törvénynek
> (Ket.) több paragrafusa, ami szó szerint előírja a hatóságnak, hogy
> amit maga is be tud szerezni, azt nem kérheti az ügyféltől. Ugyanakkor

Más megfogalmazásban: a hatósági eljárásért fizetendő illetéknek/igazgatási
szolgáltatási díjnak tekinthető-e az az illeték/igazgatási szolgáltatási díj
is, melyet az ügyfél helyett az engedélyező hatóság által más hatóságtól
beszerzett adatokért kell fizetnie. Ha nem tekinthető annak, nem lehet
megszüntetni az eljárást, illetve aggályos annak behajtása.

Ebben a kérdésben a jogalkalmazók kérdései alapján komoly zavar van.
!!!!!!!!!!!!!!
A Ket. 36. § (2) pontja nem azt jelenti, hogy az eljárás költségvonzatait
(illeték, igazgatási szolgáltatási díj) a továbbiakban az ügyfélnek nem kell
megfizetnie, hanem azt, hogy a korábban szétszórtan, más-más szerveknél
jelentkező fizetési kötelezettségeit (a 36. § (4) bekezdése alapján) az
alapeljárást lefolytató szervnél teljesíti.
!!!!!!!!!

Amennyiben az eljáráshoz kapcsolódó illetéket vagy igazgatási szolgáltatási
díjat az ügyfél nem fizeti meg, a Ket. 31. § (3) bekezdése értelmében a
hatóság az eljárást megszüntetheti.

A Ket. 36. §-a szerint más hatóság nyilvántartásából beszerzendő adatért - ha
az illetékköteles – fizetendő költség kinek a költsége.

A Ket. 36. § (4) bekezdése értelmében az ügyfélé.
!!!!!!!!!

http://www.veszpremkozig.helyinfo.hu/domain58/files/modules/module15/2447684D9
F1A8F05A.doc.