[Epitesz-barkacs] fényképezőgép csavar men et milyen ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 1., Sze, 13:57:01 CET

Balázs Bámer wrote:

> Lehet, hogy nem fog tetszeni, de leírom: aki nyelvet akar tanulni, az
> fog.

ez eddig evidencia. Én is ezt tettem. Na de más tanulni, mint tudni. :-)
El nem tudod képzelni, mennyi plusz erőfeszítésem volt - persze az angolnál.
Utazáskor is, meg amikor kimentem a buszhoz a nejemet várni, akkor is, minden
szabadidőt megragadtam arra, hogy feladatokat oldjak meg, vagy szavakat
tanuljak. Mégis a többiek sokkal jobban vágták. Tutira 3-szor annyit tanultam,
mint ők.

Az orosz az más, azt rühelltem, és amit az ember nem csíp, az nem is megy.

Amit leírtál a különféle nyelvek tanulásáról, az érthető, és látszik, hogy nem
lógsz ki a sorból. Béna gyerek nem fog megtanulni kötélre mászni, akármennyit is
gyakorolja. Szar ügy a bénaság felismerése ám! Még ha részleges, akkor is.

> Ha már beleivódott, nyilván nem. Te sem gondolkodsz, hogy mikor
> mennyire kell kuplungot csúsztatni stb pedig a legelején valószínűleg
> kegyetlenül figyeltél rá. Ha nem akarsz gondolkodni, mondod rossz
> nyelvtannal, abból sem lesz katasztrófa.

Állítólag az van, hogy ha valaki beszél, egyszerűen nincs ideje nyelvtannal
foglalkoznia.
Ez az inkább rosszul, mint sehogy, ismerős. Mármint van egy ismerősöm, aki
leszarta, hogy jól vagy nem jól beszél, csak használta az angolt, és emiatt volt
módja úgy belejönni, hogy ma már semmi problémája nincs.

Ezt viszont régifajta nyelvórán nem lehet megcsinálni. Ugyanis ennek a
nyelvhasználati módnak az a lényege, hogy van valami infó, amit át akarnak
juttatni, és nem a forma a lényeg. Nyelvórán meg a nyelvvel akarnak foglalkozni,
és mindenki kurvanagy ívben leszarja az infót, az nincs is. Nem mondhatsz szarul
semmit, mert rögtön kijavítanak. Ha lenne mondanivalód, abban elakadnál.

Szóval csak háborgok, mert az a sanda gyanúm, hogy egy egész másfajta
módszerrel, ahol a mondanivalóra koncentrálnak, és a gyakorlásra, ahogy azt a
valamit az anyanyelvű mondja, nem pedig a szótanulásra és nyelvtanra, akkor még
nekem is sikerült volna legalább angolul valamit felszednem. Szóval dühös
vagyok. Most meg már öreg, és lassú a felfogásom, érzem az elszalasztott
lehetőségeket, amik nem miattam lettek elszalasztva, ettől még dühösebb vagyok.
:-)

De lecsillapodok hamar, és leszarom az egészet. Persze azért fejbe tudnék rugni
egy-két nyelvtanárt. Legföljebb kificamodna a forgóm vagy tanyáznék egy nagyot.
:-)