[Epitesz-barkacs] 5V vs. 12V tapfelado

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Dec. 4., Szo, 02:56:04 CET

Sziasztok!

A kapcsolóüzemű tápokat nem tudom, de hogy a 78-as, 79-es illetve
kompatibilis (pl. LM317) sorozat allergiásak a kimenetükön a nagyobb
feszültségre, az biztos. Az alapkapcsolás olyan, hogy ha a kimenetük és a
talppont között talán Si dióda nyitófeszültséggel magasabb feszültség
jelenik meg, mint az IC névleges kimenő feszültsége, akkor az IC bemenete(!)
rányit az egyenirányítóra/pufferre, gyakorlatilag rövidzárba megy, nem
ritkán harsány füst és hangjelenség kíséretében!

Az ún. Low Drop-Out (LDO) típusú tápok belső kapcsolása más, azok talán nem
így viselkednek.

Üdv
pi