[Epitesz-barkacs] merre vigyem...?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 17., P, 19:55:26 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> van  egy indesit beépíthető gázfőzőlap a konyhában
>
> közepes főzőzóna, 2000 W/70 mm
> takarék főzőzóna, 1000 W/54 mm
>
> ezek kislángon  talán 1000W + 500W lehet,
> és PB palackkal kb 28Ft/kWh (4485Ft/palackcsere)
> a villany pedig kb 48 - 50 Ft/kWh (legalábbis nekem)
>
> egyik:
> az ipari PBgázos hőlégfúvóban láttam egy sima 15kW-os
> főzőzsámoly lángégőt égetni
> (nagy hőfok)

Hát szóval szükséghelyzetben pb-vel fűtesz.
Neked aztán jól jönne egy páramentesítő ketyere, mert az a keletkezett vízgőzt
is lecsapatná, és az elfogyasztott villany mellé beszállna legalább a felével,
de lehet, hogy ugyanannyival.

Ha már gáz: van egy tapasztalatom, mert én is fűtöttem gázlánggal:

Az a jó, ha szabad a gázláng, tehát nem a sütő, nem valamit melegít, hanem
szabadon ég bele a levegőbe. Ugyanis, ha a gázláng szabadon tud égni, nem megy
neki semmi hideg tárgynak, és a színe is jó, tehát kék, akkor nemigen keletkezik
CO. Ha bármit az útjába teszel, ott le tud hűlni, ezért megszakad a tökéletes
égés folyamata, és jó esély van rá, hogy állandó használatnál, szellőzés nélkül
jelentős lesz a CO aránya. Egy-egy fazék valaminek a megfőzésénél ez nem számít,
mert úgyis szellőztetnek, jobb esetben eleve elszívó megy. De ha órákig megy nem
is kicsi lángon, akkor már ciki. Ahogy egy cirkó is ciki lenne, ha az égéstermék
a lakótérbe jutna. Ugyanakkor egy cirkó lángja szabadon égve már nem olyan
vészes. (Én ezt próbáltam, élek.)