[Epitesz-barkacs] merre vigyem...?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 18., Szo, 07:28:14 CET

Balázs Bámer wrote:

> Jól be kell állítani.

(Gázsütőről van szó ugye.) Elvileg talán lehetséges, de ha a láng fémfelületet
nyalogat, akkor elég valószínű, hogy keletkezik CO. Ha nyitott cirkót bárki
megnéz (be lehet nézni az őrlángnál vagy ahol a szikra gyújtja be), akkor jó, ha
messze nem éri el a láng a hőcserélőt. Ha eléri, akkor gáz van. Széngáz, azaz
CO. :-)

Biztos a normál tűzhelynél is keletkezik az edény alján valamennyi, csak lehet,
hogy kevés. Viszont, ha netán kormos lesz az edény alja, akkor biztos, hogy
kelekezik.

> Különben amikor nálunk még nem volt födém
> hőszigetelés, és novemberben olyan 5 fokok voltak, fűtöttem, mint a
> disznó a cserépkályhával és egy villanyradiátorral két helyiséget:
> konyhát és szobát. 15 fok csúcs volt, két gagyában programoztam itthon
> (mozgás nélkül kellemetlen ám). A gáztűzhely viszont eszembe sem
> jutott, inkább cidri.

Lehet, hogy nem lett volna baj, de így jobb. A nyílt láng persze lehet, hogy
belenyúlásilag veszélyes, ahogy egy rezsó is rátenyerelésileg, de kb megfelel a
siesta vagy hogy hívják gázpalackos fűtőkészüléknek azzal az eltéréssel, hogy ha
a nyilt láng földgázból van, annak a zöme ugye metán, tehát leginkább vízgőz
keletkezik. A PB-ből nagyobb arányú lesz a CO2.