[Epitesz-barkacs] berobbanos indesit gazfozolap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 26., V, 17:18:38 CET

Amit itt leírtál, egy jó súlyos, és feltétlenül orvosolandó hiba. Nyilván
valahol a "robbanós csap" után ömlik a gáz még az égőfej előttről, ezt
mindenképpen meg kéne szüntetni. Ha aszondod, hogy ennek az elzárása esetén
nincs szivárgás, akkor azt megteheted, hogy ezt valahogy használatra
alkalmatlanná teszed, illetve hogy a gázpalackot mindig elzárjátok, és sosem
hagyjátok a cuccot felügyelet nélkül, de az a ciki, hogy ha peches összetétel
jön össze alul, képes lehet a forró cuccal együtt a tetejét ledobni, és nagy
balesetet csinálni. Szóval mindenképpen szét kéne tudni szedni, és meg kéne
találni a hibát.

A másik, hogy én már találkoztam olyan emberrel, aki már orrbavágóan zavaró
gázszagot se vett észre. Szóval ha netán mindketten ilyenek lennétek (ezt nem
tudom), vagy egyszerűen megszokjátok, lehet, hogy fel tud úgy gyűlni a
helyiségben a gáz észrevétlenül, hogy nagyon nagy baj keletkezzen. Ez ellen
elvileg csak az az egyetlen megoldás, hogy a palackot ki se nyitjátok. :-)

Ha mégis, akkor egy ellenőrzési mód:

Kiszellőztetsz, és amikor már tuti nem lehet elvileg se robbanóképes elegy a
helyiségben, megnyitod a palackot, és a jó lángok egyikét begyújtod. Amikor már
stabilan ég, elzárod a lángot, és elzárod utána (!) a palackot is.

Vársz mondjuk fél órát, és anélkül, hogy megnyitnád a palackot, megpróbálod
begyújtani a lángot. Ha sikerül, akkor elég tömített a rendszer, ha abból a kis
térrészből, a a csapok és a palack között található, nem tudott elszökni a gáz.

hjozsi