[Epitesz-barkacs] PBgaz fejlemeny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Dec. 28., K, 14:49:17 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 6,8+11,5+0,3 = 18,6 helyett  az csak 18,3-at nyomott
> (viszont náluk nincs mérleg, és "csak 4290" volt a Totálgázosok
> 4485-je helyett) és a KEG pedig "gázfutárral" is teríti
>
> szóval  a fóliával leolvasztott palackokat mindenki
> éveken át ellenőrzés nélkül vette és veszi át ( én is :-( )
> és eddig BIZALOMMAL voltam én is a fóliás leragasztáshoz,
> de ez most megingott, sőt összeomlott :-(

Felfoghatnád úgy is, hogy ilyen arányban drágább a gáz, és kész. Átverés, az
kétségtelen, de ha csak a hegy eltolásával tudod orvosolni esetleg a problémát,
akkor - szerintem - nem éri meg.

Másrészt lehet, hogy ha további gázforrásokat találsz, pl nekem bevált a shell,
akkor lehet, hogy az egészet elfelejtheted. (Legutóbb ugye, amikor szóba került,
akkor megmértem a palackot, amiből már használtam nem keveset, az volt ilyesmi,
amit te telire találtál. Legközelebb megmérem a vadiújat, de az nem mostanában
lesz.

Úgy is felfoghatod a dolgot, hogy ha egy ilyen palackot elhasználsz x idő alatt,
azalatt keletkezik ilyen 40-50 Ft-nyi veszteséged, de más célú költségeid meg
soktízezer Ft-osak. Pl ha havonta elfogy egy palack, akkor ez hogy aránylik
kettőtök havi jövedelméhez? Nincs kizárva, hogy a postásnak több jattot adsz, ha
kihozza a nyugdíjadat vagy mást. Tudom, elvi kérdés..., de ennyi erőfeszítést
csak akkor ér meg, ha pl egy rádióműsorba kerül be, és a továbbiakban a t.
gázszolgáltatót szétellenőrzik, ami miatt meg fogja rendesen tölteni a
továbbiakban a plalackokat. Cserébe meg arányosan emel az áron, és minden
helyreáll, az eredeti összegbe vagy még többe fog kerülni az egységnyi energia.
Mert hogy energiatartalmat képtelenség, hogy mérj.

Azt továbbra is tartom, hogy az áremelés (akár ilyen burkolt) ellen is az
egyetlen hatékony megoldás a takarékoskodás. Már most is cikkeznek róla, hogy a
benzináremelés miatt a molnak mekkora veszteségei keletkeznek, valamint az is
kiderült a főváros számára, hogy nem érdemes a bkv jegyárakat emelni, mert
kontraproduktív, az emberek drasztikusan kevesebbet költenek, ha az áremelés egy
bizonyos mértéket meghalad.
Erre a palack példára alkalmazva, ha a totál és egyebek dupla áron adnák a
palackot, pl úgy, hogy feleannyit raknak csak bele, akkor a vevők elpártolnának,
és ha mindegyik ezt tenné, fellendülne a villanyrezsók vagy főleg a még sokkal
jobb hatásfokú indukciós rezsók forgalma. :-) Meg a nyers zöldségek fogyasztása.
:-)

Ugyanígy a fűtésre használt energiák árának az emelése kiváltja a zemberekből a
drasztikus hőszigetelést. Már aki ezt átlátja, abból, de a példa ragadós is
lehet. Az élelmiszerárak cefet emelkedése meg lehet, hogy elrendezi lassan, de
biztosan a túlsúly-problémákat. :-)