[Epitesz-barkacs] Padló, mennyezet + egyebek

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Dec. 28., K, 15:06:49 CET

Szaniszlo Zsolt írta 28 Dec 2010  0:11 levelében:
> Néhány kérdés fogalmazódott meg bennem:
> 1. Mosogatószer: Én általában mosogatószivaccsal + sima "forró" vízzel
> mosogatok (50-60 fok), külön vegyszer nélkül, az ilyen víz simán,
> maradéktalanul eltávolítja a zsírt/olajat az edényekről, az egyéb
> szennyeződésekről nem is beszélve. Miért szükséges külön vegyszer
> használni? Mivel nyújt többet? A neten nem igazán van erről infó :)
Annyival, hogy vegyszerrel langyosabb vízzel is lehet mosogatni, nem
mindenki keze bírja az 50-60 fokot - én is erősen kapkodni szoktam
kifele :-)

> 2. Az ablakok keretébe miért nem tesznek valamilyen szigetelőanyagot,
> pl. hungarocellt? Sokkal jobban szigetelne (?), mint a legmodernebb 7
> légkamrás profilok.
Nem szigetelne jobban.
A hőszigetelő üveg is attól szigetel, hogy a vékony légrétegben nem
alakul ki a körbe áramlés, ami a meleg oldalról elvinné a hideghez a
hőt. Ugyanezért a kis kamrák is szigetelnek.
Persze a 70-90 mm vastag profilok csak jobbak a 60-asnál, jóval
drágábbak is.

> Tanácsot is szeretnék kérni jövő évi projektek megtervezéséhez :)
> 1. Tetőtér mennyezet szigetelés: gipszkarton mennyezet, felette
> valamilyen kőzetgyapot. A gipszkarton fölé jutni macerás, ezért elsőre
> arra gondoltam, hogy alulról, hungarocellel (mondjuk 5 centissel)
> szigetelnénk, majd tapétáznánk. Igaz, kicsit alacsonyabb lenne a
> mennyezet, de ennyit elviselnénk. Ez lehetne így?
Mindent lehet, de nem biztos, hogy érdemes. Biztos csak a vízszintes
felületre kéne még szigetelés? A ferde síkokra nem?
Drágább, de korrektebb megoldás lenne leszedni a gipszkartont,
kiegészíteni a meglevő szigetelést, _rendes_ párazáró fóliát felvinni
(gyanítom, hogy ahol a szigetelés vastagsága kevés, ott párazárással
se sokat foglalkoztak, Te meg nyilván nem akarsz penészt tenyészteni
a hőszigetelésben), majd visszatenni egy új gipszkartont.
Jó részét Magad is megcsinálod.
Az alulról hőszigetelés a plafonon csak elmegy, de az oldalfalakon
folyton megsérülne.

> 2. Szoba: szoktak egy szobát alulról szigetelni úgy, hogy alulra
> valamilyen párazáró fólia, fölé lépésálló hungarocell, majd erre
> laminált padló?
Nem.
A hungarocell hiába lépésálló, nem elég arra, hogy csak a laminát
legyen fölötte a teherelosztó réteg. Azért az maradandó élmény lenne,
amikor a legkínosabb pillanatban az ágy lába átszakad a lamináton és
elsüllyed a habban ;-)
Fektess a habra két réteg, 12-15 mm vastag osb-t, kötésbe rakva és
összecsavarozva. Arra mehet a szokott habfóliával a laminát.
Még így is az abszolút minimum az EPS 100, de ha kapsz keményebbet,
akkor azt válaszd.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu