[Epitesz-barkacs] aktiv szenes szuro

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 21., V, 05:13:51 CET

> mindenki azt mond amit akar... :)
> bakteriológiailag, szerintem minden víz egészséges amit televágnak
> klórral... )
>
> de  minden mind1..
>
> szóval kellen cserélnem a szűrőt félévente ha nem ment rajta át annyi víz
?

Ajánlok egy tesztet:

Fogsz egy teljesen tiszta nagy edényt, aminek jól záródó teteje van. Legjobb
lenne egy vödör, mert az tényleg elég nagy. Ha sík a teteje, akkor egy sík
lappal is le lehet elég jól zárni.

Megtöltöd úgy 3/4-ig, és úgy hagyod pár órán át érintetlenül, majd leveszed
a tetőt, és beleszagolsz. Ha klórszag jön, akkor már nem jó a szűrő erre a
célra.

Összevetésül előtte megcsinálod ugyanezt a normál csapvízzel.

Másik módszer (ezt a tv-ben láttam, nem tűnik rossznak): kell főzni egy teát
ebből is, meg a csapvízből is. Ha a csapvízből főzik, akkor - mondja a
fazon - van a tetején egy olajszerű benyomást keltő réteg, ha meg szűrt
vízből, akkor ez nincs. Ha ez így van (én nem próbáltam), akkor ezzel is el
lehet dönteni, hogy jó-e a szűrő még.

Tejesteát szoktam inni, annak a tetején mindig úsznak tea színű
foltszerűségek. Viszont még sosem próbáltam - mert nincs - szűrt vízzel.
Kipróbálom ioncserélt vízzel (egy adagtól csak nem lesz bajom), aztán majd
megírom.

hjozsi

Ps: amióta megvan ez az indukciós rezsó, rengeteg tejesteát meg natúr teát
ittam, mindenféle fajtát, nem igazán vagyok inyenc, szinte mindegy, milyen
van. Tapasztalat: azóta drasztikusan lejjebb ment a cukorszintem. Pedig
előtte sem ittam cukros leveket. Töröm a fejem, mi lehet a fő hatás. Nem
hinném, hogy a tea maga, bár ki tudja. Lehet, hogy a vízforralásnak is van
jelentősége? Vagy hogy ilyesmit mindig melegen szoktam inni, míg korábban
bármit is (pl ásványvizet), de hidegen?

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4883 (20100220) __________

http://www.eset.hu