[Epitesz-barkacs] vízóra csere után

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Feb. 24., Sze, 23:36:51 CET

Sziasztok!

A szomszéd aknájából kapom a vizet, nálam van egy almérő. Egyik nap
késő este szól, hogy folyik a víz. Nézem, lecsúszott a hozzám jövő KPE
cső végéről a csatlakozás, szerencsére nem teljesen, de rendesen ömlik
mellette. Egy "Z" alakú elhúzással, a vízművek bejövő csővével
párhuzamos irányban jön ki az én vezetékem az akna szemközti oldalán.
Szétcsavarom, és lazán újra helyére téve látom, hogy kb fél centivel
eltolódott a "Z" középső szárán eredetileg pontosan szemben találkozó
hollandi csatlakozása.

Kb. 3-4 hónapja cseréltek vízórát, talán csapot is, lényeg, hogy az új
szerelvénynek nyilván ennyivel kisebb a beépítési mérete. Nem számít,
volt náluk szerszám, erős emberek, összehúzták. Ennyi időbe tellett,
mire le tudta húzni a KPE csőről a sárgaréz idomot. Kicsit csavartam
kifelé egy közcsavaron (kóccal és faggyúval tömített, ez megengedi),
most nem feszül (annyira), ideiglenesen jó lesz.

Ez csak az előzmény, ki fogom cserélni a "Z" szárát egy flexibilis
ívre, ötrétegű csőre gondoltam, a KPE-re meg 32mm-3/4" bm műanyag
könyök idomot vettem. Ami foglakoztat, hogy a műanyag könyökbe hogyan
tömítsem az ötrétegű cső fém csatlakozó idomát? Kézenfekvő, s talán
egyedüli megoldás a teflon szalag, de mennyit tekerjek rá, milyen
szorosan menjen bele a menetbe, hogy biztos legyen a tömítés, de még
ne repessze szét a KPE idomot? Tegyek-e rá pl. szilikonzsírt? Ez az
ötrétegűnél is kérdés, mert a jó víztaszító tulajdonsága miatt még
tökéletesebb lesz a tömítés az "O" gyűrűkkel, ugyanakkor a síkossága
miatt nem csúszhat-e ki idővel a helyéről a cső? Műanyag tömlőt a jó
bilincs ellenére is le tudta vágni a víznyomás.

Üdv
pi