[Epitesz-barkacs] vízóra csere után

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 25., Cs, 16:09:48 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> hazánkban sokmindenben lemaradtunk
>
> pl. 1947-ben már volt oxigénsátor  (" oxygen tent ")
> http://www.cchosp.com/images/history/history_nurs_11.jpg
>
> americicában 25év orvosi tapasztalat alapján
> A Simplified Hyperbaric Oxygen Technique for Leg Ulcers
> Madalene C. Y. Heng, MBBS, FRACP, FACD; Jennifer P. Pilgrim, MBBS;
>  Francis W. J. Beck, MS  Arch Dermatol. 1984;120(5):640-645.
> normálnyomású oxigénnel gyógyítottak lábszárfekélyt

Nagyon rá vagy kattanva erre a témára. Mi az ábra? (Ha nem vagyok túl
indiszkrét.) Sikerült megsérülnöd a lábszáradon, és nem akaródzik gyógyulni?

Valamikor 20 éve voltam egy kórházban, ahol öreg faszinak a lábszársebét
próbálták helyre hozni bőrátültetéssel. A dologban az volt a vicces, hogy
emiatt valamiért gerincbe kapott valamit, és aszonta neki a doki, hogy most
jól nézze meg a szerszámát, mert már rég látta ekkorának. :-) Állítólag az
aszissztensnő némileg lázba jött a dologtól, bár lehet, hogy csak süket
duma. A szövegekből kihallottam, hogy a pofa nagy franc (nőcsábász) lehetett
ifjúkorában. Asszem sikerült a műtét.

Ez a zacskós oxigén olyan dolog, amihez tényleg semmi orvosi beavatkozás nem
kell. Mivel ez bőrön át működne, nem tüdőbe, ezért szerintem az ipari oxigén
is megfelelhet.

Aztán az ellenkezőnek is utána lehetne olvasni, a CO2 kezelésnek. Az is
működhet zacsival, de lehet, hogy van valami különös plusz hatása azoknak a
gödörfürdőknek, amikbe le kell sétálni pár lépcsőfokot, és derékig kell
üldögélni a tömény CO2-ben. Gyertyával vagy mivel ellenőrzik a CO2 szintjét.
Nem emléxem, hogy ez mire jó. Lehet, hogy ez nem helyettesíthető otthoni, pl
dézsában üldögéléssel, mert pl van valami radioaktív vagy bármi más hatás
is, ami miatt megteszi a hatását, ezt nem tudom, utána kéne menni.

Amúgy lehet nagyobb zsákban is oxigénezni, pl molyzsák... akár hónaljig is,
vagy nyakig. Minél nagyobb a felület, gondolom annál nagyobb a diffúzió
összességében, ha egyáltalán van ilyen bőrön át történő oxigén-diffúzió. Gon
dolom a nyílt sebeknél intenzívebb a dolog.

Vannak kisebb oxigén palackok is, asszem 2 kilós a legkisebb, és szabadon
vásárolható. A közeljövőben én is veszek, de nem ekkorát, hanem a
legnagyobbnak a fele magasságú példányát. Még az is lehet, hogy vékonyabbat,
majd meglátom. Fene akar erőlködni. Egy teljes méretű qrva nehéz.

Aztán átgondolható - hogy a sebre térjek vissza - a kvarcoltatás, persze
óvatosan. Vagy inkább most már egyre inkább van lehetőség a napoztatásra.
Fel is lehet melegíteni közben vagy előtte, pl infralámpával, amitől a
vérellátás jelentősen javul.

Aztán végső megoldásként - ha már semmi se segít - szóba jöhet valami profi
bőrgyógyász is. :-)

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4895 (20100225) __________

http://www.eset.hu