[Epitesz-barkacs] elragasztas ? hungarocell

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 4., H, 16:17:45 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Józsi szerint aktiválod a felületet, rányomod a habot, 2 - 3 perc
> után összeilleszted. Addigra nagyjából kitágulta magát.

Neeem, rögtön össze kell nyomni. Nincs hova táguljon egy 0,5mm-es réteg!
A purhab nagy tágulása akkor jelent problémát, ha valami ajtótokot raknak
be úgy, hogy nedvességet tud kapni a falból, és nincs módja kitüremkedni.
Azért nincs, mert a benyomott hurka kívül kis résen át zárt, ott gyorsan
megköt a légnedvességtől, a maradék, ami térfogatra nem kicsi, nem tud
hova tágulni. De ez se nagy erő, egész könnyen ellen lehet neki tartani.
Pl amikor hungarocelleket ragasztottam, akkor ezt-azt nekitámasztottam,
nem nyomta el.

Az a csalóka, hogy ha már kinyomta pl az ajtófélfát, ami rugalmasan tud
akkorát hajlani, hogy már ne lehessen becsukni az ajtót, aztán megköt,
akkor már nem lehet visszanyomni. Innen gondolják az emberek, hogy valami
állat nyomással akarja a dolgokat nyomni. Hát nem, nincs abban számottevő
erő.

> Ha ennél pontosabb mérettartás kell, akkor ideiglenes sablonban kell
> ragasztani, ami megtartja a ragasztó kötéséig - bármilyen legyen is
> az a ragasztó.

Ha 24 órás kötésűt akar, akkor mindenképpen valameddig meg kell tartani.

Amit én csinálnék: hosszú drótokkal beszúrnék ferdén több irányból az
illesztések után. Tehát úgy, hogy a ragasztási felületeken haladjon át
több drót 45-60 fokban kb, több irányból, ezzel egy alakzáró rögzítés jön
létre. Ha kész, megkötött, ki lehet huzogatni a drótokat. (Én 5 centisnél
szögekkel csináltam.)