[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 13:23:54 CET

Tanács Dávid Szilveszter wrote:

> Meg nem szamoltam, csak tervezgetek. Saccolasok szerint nem kell komoly
> paralecsapodasra szamitanom. A lakas levegoje nem tul paras, es most,

Ha a cserépkályha körüli meleg levegőt viszed át hőszigetelten, akkor
semmiféle páralecsapódásra nem kell számítani.
Nem is értem a felvetést. Akkor kell páralecsapódásra számítani, ha van
egy lakás vagy ház, és ennek vannak fűtetlen helyiségei, amikben
természetesen ugyanaz az összetételű levegő van, mint a fűtöttekben. Ekkor
van az, hogy ennek a fűtetlen helyiségnek az ablakain, vagy az északi
irányú sarkokon alul már harmatpont alatti hőfokú felületek lehetnek, ahol
megjelenik a pára, sokszor a penész is.

Ha bármilyen fűtés emeli a hőfokot, akkor már ennek az esélye csökken.