[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 9., Szo, 10:09:39 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Falban vezetett vízvezetéket amúgy is illik leszigetelni, hogy a
> kondenzvíz miatt ne nedvesedjen a fal. Ez egyúttal távol is tartja a
> vakolatot, sőt még a hőmozgását is biztosítja.

Igen, biztosan. Nem figyeltem meg, hogy ahol ilyet csináltak (és
megnézhettem volna), ott ez megtörtént-e. A melegvízcső biztos nem
nedvesedik, annak viszont tényleg jelentős lehet a hőmozgása.

> Nem tudom, miért emlékszel úgy, hogy nem fogadom el a KPVC-t. A
> szellőzés kapcsán felhívtam a figyelmet egy szempontra, amit
> olvastam.

Hát innen emléxem így. Ha szellőzésnek nem fogadod el, miért tennéd
ivóvízre? :-)

> A PVC vízvezeték óriási előnye, hogy baromi ocsó és spec eszközök
> nélkül, ragasztással szerelhető.
> Az össze PE és PP rendszereket hegeszteni kell, vagy tömítőgyűrűs
> csatlakozókra van szükség.

Gondoltam, hogy van valami roppantűgyűrűs (abban is van tömítőgyűrű)
szerelési mód, persze ez fém lehet csak. Az a bazi nagy, fehér, csavaros
műanyag dolog rohadtul kényelmetlen, túl nagy és drága. Ehhez képest egy
pvc elágazó, könyök, önmagával toldás (melegen felbővül) igazán egyszerű.

A műanyag csövek egyetlen hátránya, hogy ha tűz van, akkor elolvadnak, és
megszűnhet a vízellátás, amire esetleg pont szükség is lenne. Persze, ha
csak a falban van ilyen cső, és nem fél centi mélyen, akár ki is bírhatja
a tüzet. (Aztán persze, ha már tűz van, az olyan bazi nagy kár, hogy nem
ennek a tönkremenetele okozza a nagy anyagi veszteséget.)