[Epitesz-barkacs] levego-hevito kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 28., Cs, 15:43:40 CET

Balázs Bámer wrote:
> [...]

Akartam írni: átmérője.

> Na és mi lenne a légcsatorna hőszigetelésével? Vagy csak 80 fokos

Az a legkevesebb. Valami kőzetgyapot, meg alufólia körbe rákötve, és meg
is van.

> levegő jön ki, de az iszonyat tömegárammal, vagy jóval melegebb, de

Mér nem számolsz? Komolyan gondolod, hogy iszonyú tömegáram kell? Hát a
hasonló ketyerék leírt dolgai se mondanak semmit? Iszonyú tömegárammal
sugárhajtóművet szoktak csinálni, itt nincs ilyesmiről szó. A levegő
baromi könnyű, nehéz nagy tömegáramot csinálni vele.

> kisebb iramban. Viszont mindenképp hőszigetelni kell a légcsatornát,
> utóbbi esetben az sem mindegy, mivel és hogyan. Ha csak egy szobába
> viszi be, akkor ez hagyján, de ha többe, már nem triviális. További

Ha meg egy templomot fűt vele, egész komoly tervezőmunkát igényel, de így
is - mint kiderült - mindössze egy 250W körüli teljesítményű venti kell a
dologhoz. Egy kisebb háznál nyilván a töredéke is elég.

Példa: mértem a kültéri klímánál többször hőmérsékleteket. 3kW körüli
teljesítménynél alig megy 1 fok fölé az átáramolt levegő
hőmérséklet-változása. Ez a ventillátor 25W-os!! 15 fokos változáshoz
biztos, hogy legalább 30kW tartozna. Mivel a csőben áramoltatás sokkal
nagyobb légellenállást jelent, ezért ugyanehhez a 15 fokhoz lehet, hogy
már csak 10kW tartozna, de miért kéne 15 foknál megállni? Simán lehet a
bejövő forró levegő akár 80 fokos is, minit írod, akkor meg már 60 fok,
tehát 4-szer akkora hőfokváltozás van. Szóval egy 20-30W-os lassú járású,
nagy átmérőjű axiális ventillátor simán tudná, ami kell. Valami olyasmi,
amilyennel az emberek a szobában fújatni szokták magukat kánikulában, csak
ennek nem kéne a szobai légtérben lennie, hanem lehetne kint. Ezek
elmennek sima négyszöginverterrel is, ha kell (próbáltam). Szóval a
szünetmentesség is megoldható egyszerű eszközökkel.

> kérdés, hogy hogyan lép be a levegő a légtérbe (huzat). Nagy
> csarnokokban ugye elég magasan van az ilyen légfűtés, lent nem mozog
> semmi. Vagy kígyózik a falon aztán 20m után kimegy? És még mindig ott
> van a borzalmas hang...

De csak ha te csinálod, és szíved lelked összes jóindulatát belerakod! :-)