[Epitesz-barkacs] Fw: plexit, polikarbonatot, hobbyglass-t mivel lehet mattitani?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 9., P, 12:30:08 CEST

Szabo Endre wrote:
> A lényeg:
> egy objektív a képet a mattított üvegre, akármire vetíti, az azon
> létrejövő képet veszed fel a videóval.
> amiért csinálják: a mattüvegen megjelenő kép mondjuk 36*24 mm-es, Az
> objektív háttér elmosása jobban érvényesül (nagyon jobban), mint ha a
> videó saját objektívje a saját ccd-re vetíti a képet, mert a videó
> ccd-je, kb 8*8 mm felületű.

Aha. Ez akkor valami nagyon spéci előtétet igényel, maga a video optikája meg
mondhatni, hogy "makro üzemmódban" dolgozik?

Azt még jobban át kéne gondolnom, megértenem, hogy miért lesz nagyon eltérő a
"háttér-elnyomás".

Egy sejtésem van:
Akkor nincs egyáltalán háttér-elnyomás, ha a blende nagyon kicsi. A ccd
érzékeny, ezért aztán nem is kell általában nagy blende. Na de ha a kép jó nagy,
és nagy fényerő kell rá, akkor jó nagy blendére van szükség, aminek egyenes
következménye, hogy leszűkül a mélységélesség.

Ha a ccd érzékenységén lehetne rontani, és nagy blendével lenne emiatt muszáj
dolgozni, a hatás szerintem tök hasonló lenne. Más kérdés, hogy ezt meg lehet-e
csinálni. Vagy egyáltalán a kamerának van-e lehetősége ekkora lób... blendével
dolgozni, míg a matt felület elé azt rax, amit akarsz.

Jól okoskodtam?