[Epitesz-barkacs] Fw: plexit, polikarbonatot, hobbyglass-t mivel lehet mattitani?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Júl. 9., P, 19:57:48 CEST

vajk fekete wrote:
> pedig a masik volt a preciz megfogalmazas. a nagyitas szamit. a
> szupermakrod azert hozza elo a melysegelesseget, mert ott mar kicsi
> lesz a nagyitas.
>
> nemtom milyen fotogeped van, de ha nem cserelheto objektives, akkor a
> szenzor tuti nincs egy centi sem benne. szupermakroban, amikor par
> centirol fotozol egy 3 centis ermet, akkor kb 1:4-ben kicsinyit, es
> van hozza egy f3:5 koruli blended. igy megkozelited azt a hatast,
> amikor en a kb 3 centi atloju szenzorral fotozok egy arcot, f1:8
> blendevel.

Én ezt elhiszem, de ha csak a blende-képkocka (szenzor) méretaránya számítana,
akkor egy olyan képnek is el kéne részben homályosodnia, amiben 30m-re van egy
épület, és mögötte km-ekkel egy marha nagy hegy. Márpedig nem így lesz. Akkor
lenne így, ha lenne hozzá egy méteres blende.... :-)

Rajdold le, hogy és mi van, egyszerű eseteket, ne bonyolult lencserendszereket,
és látni lehet, hogy a blende-tárgy viszonya a lényeges.

A téma felvetésekor is ilyesmi történhet. A fotózható matt felületnek
világítania kell, ehhez meg fényerő kell oda, tehát ott az előtte lévő optikában
azért már van fény, tehát van blende is, biztos nem néhány mm. Ki van használva
a gondolom jókora átmérőjű lencse(rendszer).

Visszafelé menve: icipici tárgyaknál icipici, de vele összemérhető méretű
blendével is lehet ilyen hatást produkálni. Úgy is, ha nagy a kép, pl 30mm-es
vagy szobafal nagyságú, és ennek megfelelő a fókuszpont a kép felé. Ez is
kirajzolható.